default-header
HomeNieuwsHartbrugReizen start 2017 met nieuwe reisformule voor iedereen

HartbrugReizen start 2017 met nieuwe reisformule voor iedereen

dinsdag 10 januari 2017, door Hartpatiënten Nederland

HartbrugReizen, de non-profit reisafdeling van de Stichting Hartpatiënten Nederland, begint het nieuwe jaar goed.

HartbrugReizen, de non-profit reisafdeling van de Stichting Hartpatiënten Nederland, begint het nieuwe jaar goed. Door een samenwerking met Oad en Horn Tours aan te gaan, kan Hartpatiënten Nederland een nog beter en diverser pakket aan medisch begeleide busreizen aanbieden. Op die reizen mag ook iedereen mee. De vertrouwde gezichten van HartbrugReizen blijven aan boord van de bus. 
 
“Lang geleden overleed mijn vrouw. Ik ging nooit meer op vakantie, want ik wilde niet alleen. Maar je vereenzaamt langzaamaan, terwijl je eigenlijk meer van de wereld wilt zien. Toen trok ik de stoute schoenen aan. Ik ging met HartbrugReizen mee. Wat een fantastische ervaring was dat! Wat heb ik een spijt dat ik dit niet jaren geleden wist. Ik ben al op gevorderde leeftijd, maar hoop nog regelmatig met jullie mee te gaan.” Het is maar een van de vele reacties die Jan van Overveld, voorzitter van Stichting Hartpatiënten Nederland en oprichter van HartbrugReizen, jaarlijks ontvangt. “De man vertelde het mij met tranen in de ogen. Dat isolement van hartpatiënten, dáár gaat het om. Ze durven de deur niet uit vanwege mogelijke hartproblemen. Vakanties schieten erbij in. Het was voor Hartpatiënten Nederland in 1988 de aanleiding om een reisafdeling op te starten. Een reisafdeling zonder winstoogmerk. HartbrugReizen werd meteen een succes.”
 
Energie van begeleiders
 
Wat maakt HartbrugReizen precies zo bijzonder? Van Overveld aarzelt geen moment: “Dat is de permanente aanwezigheid van onze medische begeleiders en hun coördinator Marly van Overveld. Marly geeft de reizigers een bijzonder prettig en vooral veilig gevoel. Ze voelt het perfect aan als reizigers niet helemaal goed in hun vel zitten. Ze neemt ze aan de hand of legt een arm om hun schouder. Onze reizigers krijgen energie van de begeleiders.” Marly lacht: “Wij krijgen net  zo goed energie van de reizigers hoor. Het is ronduit gezellig.”
 
HartbrugReizen begint dit jaar met een nieuwe reisformule. Zo gaat het met nieuwe partners in zee. Waarom is verandering nodig als iedereen toch al zo tevreden is? Jan van Overveld knikt: “Ja, dat zullen mensen zich wellicht afvragen. Maar in de bijna dertig jaar dat HartbrugReizen bestaat, pasten we voortdurend programma’s en mogelijkheden aan. Daarom zijn onze reizen nu bijzonder professioneel, in opzet én uitvoering. Door de nieuwe samenwerking met Oad en Horn Tours trekken we de reizen naar een nog hoger niveau.”
 
Arjan Koster, manager van Oad, bevestigt de meerwaarde van de samenwerking voor de klanten van HartbrugReizen: “Oad organiseert al meer dan 60 jaar verzorgde busreizen. Door onze enorme ervaring weten we reizen geheel af te stemmen op specifieke behoeften van reizigers. Dat is voor de doelgroep van HartbrugReizen nog extra belangrijk. We zijn blij dat we dat maatwerk kunnen leveren!” Fijn is ook dat Oad en Horn Tours al met elkaar samenwerken en helemaal op elkaar zijn ingespeeld. “Dat Horn Tours een kleiner bedrijf met een dertigtal recent gebouwde touringcars is, is ook een sterk pluspunt”, vult Martijn Walraven, directeur van Horn Tours, aan. “Het schept extra vertrouwen. De nieuwe, geheel in huisstijl van HartbrugReizen beletterde bus, zal daarbij een herkenningspunt worden voor de reizen. De bus heeft een voorziening die instappen vergemakkelijkt. Luxe stoelen zijn vanzelfsprekend, naast een toilet en ruime bar met koelkasten. Via educatieve beeldschermen kan de reiziger desgewenst alle bezienswaardigheden van de reis doorlopen. Belangrijk is ook dat we duurzaam exploiteren middels biodiesel en EURO 6 bussen met minimale uitstoot. Kortom, we geven persoonlijke aandacht aan het product touringcar. We komen overal en staan altijd klaar voor de klant.”
 
Ontspannener vertrekken en thuiskomen
 
Wat merken reizigers verder concreet van de veranderingen? Jan van Overveld: “Ze gaan vanaf nu nog meer keuze, gemak en comfort ervaren. We gaan meer reizen aanbieden. In de toekomst wellicht ook met het vliegtuig. Het wordt echt veel ontspannener vertrekken en thuiskomen. 
 
“Het aanbod aan excursies ter plekke wordt daarbij groter, met meer keuzemogelijkheden. De buschauffeurs zijn doorgaans ook onze reisleiders. Ze hebben unieke kennis over de reis en bestemming.” De klanten krijgen dus eigenlijk meer waar voor hun geld? “Ja, doordat we nu binnen een groter verband werken, kunnen we bijvoorbeeld onder gunstiger voorwaarden hotels inkopen. We draaien ook mee binnen de ANVR (Algemeen Nederlandse Verbond van Reisondernemingen). De prijs-prestatieverhouding is absoluut beter.”
 
Iedereen mag mee
 
De vertrouwde begeleiders van Hartpatiënten Nederland blijven ondertussen gewoon aan boord. Coördinator Marly beaamt dat nadrukkelijk: “Natuurlijk, ze zijn hét visitekaartje van HartbrugReizen!”
 
O ja, Jan van Overveld is ook héél blij met de nieuwe HartbrugReizenbus. “Haha, ja, Horn Tours belettert een touringcar volledig in onze stijl. Hij zal dagelijks op de Nederlandse wegen rondrijden. De eigen identiteit van HartbrugReizen wordt zo duidelijk herkenbaar voor een breed publiek. We willen daarmee ook aangeven dat iedereen welkom is bij ons, niet alleen hartpatiënten. HartbrugReizen en Hartpatiënten Nederland zullen door grotere bekendheid groeien. Dan kunnen we meer en verdere reizen aanbieden. Dat is belangrijk, want zo kunnen we nóg meer blije gezichten maken. Uiteindelijk geven die ons de kracht en moed om dit werk te blijven doen.”

Geef een reactie