Hallo Arianne
Wat ik zelf heb ondervonden is dat medicijnen een hele grote invloed hebben op je functioneren — en dat het een kunst is om de juiste dosis te vinden.
Ben zelf ook bezig met uitproberen van de juiste dosis, van betablokker…dit op advies van mijn cardioloog. Hij zei ik vertrouw je inzicht en vind het een goede manier om dit uit te zoeken.
Maar eigenlijk durf ik de dosis niet te veranderen, met betablokkers is dat beetje eng naar mijn idee.
Gevolg is dat ik nog steeds dezelfde dosis neem zoals hij heeft voorgeschreven.
Ze geven de verantwoording aan een patient…dat kan goed gaan, maar tot nu toe durfde ik het niet toe te passen.
Ben allergisch voor de ACE remmers en vele andere soorten… kreeg daar vele problemen mee, zoals een ernstig kalium tekort.
Dus moet het nu met de betablokkers doen.
Dit is dus de zoveelste betablokker weer die ik nu sinds meer dan een half jaar probeer. Maximum is 2 per dag…slik zelf nu anderhalf en durf de stap naar 2 tabletten niet te nemen.
Dus ik begrijp goed je tegenzin in je medicatie…probeer er nog eens over te praten met de cardioloog.
En ja wat je huisarts zegt is wel waar…uitproberen totdat je een krijgt die wat minder klachten geeft.
Jammer genoeg is dat bij ieder mens anders.
Sterkte en ik weet niet of ik je vraag hier een beetje mee beantwoord hebt?
Groetjes,
Cesarina