default-header

Wie is er bekend met het medicijn: Procoralan?

Home Forums De jongere hartpatiënt Wie is er bekend met het medicijn: Procoralan?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    bert
    Sleutelbeheerder

Wie is er bekend met het medicijn: Procoralan?

Ik ben op zoek naar ervaringen van andere die dit slikken.
    Ook hoe je je in het begin voelt?
    Is het verstandig om hier na een zonvakantie mee te beginnen of daarvoor al wegens een te hoge hartslag?

#92668 Reageer
    Frenkieboy
    Gast

Ik heb al 4 jaar procolaran…2 keer 7.5 mg per dag.
    Je kan er beter gelijk mee beginnen,je hart gaat er rustiger van kloppen,dat is juist goed want met die warmte gaat je hart zo en zo al sneller kloppen.

Ik had in het begin alleen savonds een soort sleepspoor als ik mijn armen ging bewegen,niet schokkend hoor.
    Dus ik zou zeggen,begin er gelijk mee.

Gr Frenk

#92672 Reageer
    Eenbeetjevanditendat
    Gast

Beste Dame en Heer,

Ik ken een dame die dat ook slikt. Naar alle tevredenheid. Ze verdraagt geen Bèta Blokkers en nu gebruikt ze dit. Ik geloof 2x 15mg. Ze heeft suikerziekte en bij al die -lol pillen voelt ze hypo’s niet aankomen. Dat heeft al een paar keer levensbedreigende situaties opgeleverd. Gelukkig waren er destijds altijd mensen bij haar, waaronder 1x ik. Best eng om te zien hoe dat ging. Kon haar net vangen. Ze had eerst een klein tabletje bisoprolol erbij. Maar na wat onderzoek en overleg met haar cardioloog alleen maar dat gebruiken, procaralan. Het is wel een heel duur medicijn. Sommige zorgverzekeraars gaan lopen zeuren als je het nodig hebt, heb ik begrepen. Maar ja, wat is nu duurder een pilletje meer of minder van dit middel of een paar extra ZH opnames! Of in bovenstaand geval, de dood…. als er niet iemand op tijd langskomt. We hebben in de meeste gevallen toch al het volle eigen risico betaald! En dat moet na een ongelukje met verkeerde medicatie ook!

Of nu de kat of de hond je bijt? Wat maakt het uit, een van beide zal het tzt wel een keer doen!! Als je de bijsluiter leest, staat er vast wel of je er wel of niet mee in de volle zon mag. Vaak is een hartpatiënt sowieso al niet zo resistent tegen hitte. Ik zelf ook niet.

Ondanks dat daar bij mijn medicatie, die ik momenteel gebruikt geen adviezen over zijn (alleen die ik vandaag per infuus kreeg). Over het algemeen kan vrijwel geen enkel hartpatiënt tegen extreme hitte min of meer. Ik begin er niet meer aan, ondanks dat mijn linkerkamer in takt is. Dat is vandaag wel gebleken. Net zoals een Bèta-blokker zet Procoralan (Ivrabradine) je aders flink uit. Dan krijg je het zwaar als het warm wordt. De grootste bijter is natuurlijk de amiodaron. Als je die in de zon neemt, dan ben je echt in de aap gelogeerd. Maar dat is geen Bèta-blokker maar een middel tegen hartritmestoornissen. Wordt ook wel vaak per infuus gegeven zoals vandaag bij mij. Als het uit mijn bloed is mag ik weer in de zon, maar ik wil het niet eens. Soms denk ik, ga wel in Scandinavië wonen. Prima zorg, vooral daar. Kost wat, maar je verdient zoveel. Dan maakt het ook niks uit! Heb toch al altijd wat met Zweden. Mooie auto’s, lekker rustig en mooie vrouwen. Alleen de Ikea is jammer. Laat mijn vriendin dit lezen! Maar goed ik ben trouw!

Mvg,

Ebvded

#92673 Reageer
    Frenkieboy
    Gast

Procoloran is bedoeld om je hartslag te verlagen niet om je vaten te verwijden.
    Tenminste dat is mij verteld en zo staat het ook in de bijsluiter.
    Maar duur is het zeker wel.

#92674 Reageer
    Roland
    Gast

Hoi Frenkieboy,

waarschijnlijk is het een slip of your finger maar het is te hopen dat Procoralan de vaten niet ‘verwijdert’. 😉 Je kunt het nog veranderen in ‘verwijden’.

Hartegroet,
    Annemarie

#92677 Reageer
    Eenbeetjevanditendat
    Gast

Niet zo’n leuk verhaal maar mijn kat is er helaas ook mee bekend! Die vriendin heeft een keer zo’n pilletje op de grond laten vallen. Door haar suiker ziet ze niet al te best. En het zijn echt kleine mierepilletjes. Wel irritant op zich, in dit geval dan.

Ik neem mijn kat vaak mee als ik ergens heen moet, de kat vind het helemaal niet erg om in een kooi te zitten (vastgezet in de gordel op de bijrijders stoel) En die kat heeft dat pilletje gevonden!! En opgegeten omdat ze dacht dat het een kattensnoepje was!

Het beest werd me toch ziek!! Begon te slepen met haar achterpoten, doet ze nooit. Het beestje, nouja zeg maar BEEST want het is zo’n grote Maine Coon (sterk verwant aan de Noorse Boskat, zo groot als een kleine hond). En ik met grote spoed naar de dierenarts ter plaatse. Zelfs een echocardiogram laten maken en een röntenfoto. Die vriendin zei wel dat ze zo’n pilletje kwijt was. En jahoor die kat had het opgegeten. Bloeddruk van de kat was veels te laag en ze had geen HCM en haar pols (pootje) was veels te laag. Ik weet niet hoe die dierenarts het heeft geflikt, maar die kat leeft nog en weer kerngezond. Ligt hier vrolijk naast mijn laptop. Gelukkig heb ik haar verzekerd!! Want dit had grof geld gekost. Maar ik had het toch gedaan want het beest is me alles waard.

Ik heb haar wel gewaarschuwd goed op te letten bij het sorteren van haar pillendoosjes, ze heeft zelf ook 2 katten.

#92681 Reageer
    Frenkieboy
    Gast

Dankjewel Annemarie hahahaha…ik zou de vaten natuurlijk nooit willen verwijderen 😛

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: Wie is er bekend met het medicijn: Procoralan?
Je informatie: