default-header

Wat nu?

Home Forums De jongere hartpatiënt Wat nu?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    bert
    Sleutelbeheerder

Hallo mijn naam is Franscis, 50 jaar en moeder van een zoon van 12 jaar.

Een paar weken geleden ging ik zoals iedere dag met mijn hond lopen. Na een kleine wandeling begon het ineens vreselijk te branden in mijn borst ik stopte en langzaam trok de pijn weg zodat ik weer verder kon lopen. Bij iedere volgende wandeling kwam het zo nu en dan terug. Alles in me zei dat dit niet goed voelde dus ben naar de huisarts gegaan en kreeg een verwijs naar de Cardioloog. De afd. Hart Longen zit op de eerste etage en dacht dat loop ik wel en tijdens het traplopen begint het weer te branden in me borst. Voordat ik het wist lag ik op de afd. Spoedopname en van daaruit naar de hartbewaking. Mijn bloedwaarde enzym was 0,06 dus werd ik vervolgens gekatheteriseerd. De cardioloog kon mij vertellen dat mijn kransslagaders schoon waren maar dat er waarschijnlijk een vernauwing in een vertakking zit waar ze niet bij kunnen komen u kunt aan de medicijnen. Oké de volgende dag naar huis met een tas vol medicijnen. Ik snapte er niets van totdat er werd gezegd dat ik een licht hartinfarct heb gehad. Ohhhhhhhh was mijn antwoord. 2 dagen later voel ik me alleen maar beroerd van de medicijnen moe, kortademig last van druk op de borst. Wat nu??????
    Ik wordt hier wel heel bang van en hoe zit het met die bloedwaarde troponine geloof ik 0,06 en wat is dan heel erg en wat niet, en hoe groot is de kans dat het weer gebeurt?

Hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.

Gr. Franscis

#91818 Reageer
    Roland
    Gast

Hallo Franscis,

Het is begrijpelijk dat je met heel veel onrust zit. Ik hoop dat er hartgenoten zijn die iets soortgelijks hebben meegemaakt en die zullen reageren.
    Sinds kort is er een website waar je rechtstreeks vragen aan vooraanstaande cardiologen kunt stellen en die snel beantwoord worden. Deze website is http://www.hart.volgers.org
    Hier zou je je verhaal ook kunnen plaatsen.

Sterkte en een hartegroet,
    Annemarie

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Wat nu?
Je informatie: