Hallo Corrie.
Met de cardioloog van de revalidatie heb je waarschijnlijk niks te maken.
Die zit er alleen bij als het revalidatie team overleg heeft . In dat team zit een hartverpleegkundige (die is wel meestal bij de revalidatie aanwezig) een dieetist ,een of meerdere fysiotherapeuten en een psycholoog.
Tenminste zo was het hier in Roosendaal.
Na de intake kreeg ik ook nog een formulier mee ,maar dat moest ik na 2 weken pas invullen en meebrengen met de eerste revalidatie. Dat waren meest allemaal vragen hoe het psychisch met je gesteld is ,dus die moet je heel eerlijk invullen ,want aan de hand daar van kunnen ze bepalen of je ook nog psychische hulp nodig hebt.
De theorie lessen bij de revalidatie vond ik heel erg nuttig ,en ook de ontspannings oefeningen waren wel bijzonder. Verder iedere keer een half uur op een hometrainer met erg geleidelijk steeds meer weerstand ,wat aan jouw kunnen wordt aangepast.
De laatste 4 weken (was totaal 8 bij mij) kregen we ook zaalsport ,voor zover je van sport kunt spreken . Met een bal ,of ballon overgooien ,over banken springen ,batminton ,basketbal enzo. Ik zag er in het begin eigenlijk ook tegen op want ik ben geen sport man ,maar het was toch echt heel erg fijn en leuk om te doen ,en de begeleiding was super.
Ook het contact met lotgenoten is fijn .
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat jij ook een fijne tijd tegemoed gaat.
Groetjes Ad.