Ronald 63 schrijft:
[quote] Een nitrospray helpt maar een poosje.
Iedere keer als ik de huisarts bel omdat de pijn erg heftig is wordt ik ingestuurd
De ene keer wordt ik opgenomen voor enkele dagen maar, vaak kan ik na een paar uur weer naar huis.
Dit maakt ons erg onrustig want wat is het dan toch [/quote]
Hallo Ronald
Als nitrospray steeds even helpt heb je dan misschien regelmatig spasmen van de slokdarm of in de hart-bloedvaten? Dat kan beiden flink pijn doen….. spasmen in de vaten en de slokdarm kunnen komen door te weing magnesium in je voeding.
[quote]Nu moet ik a.s dinsdag weer naar de cardioloog omdat bij de laatste opname is gezecht dat er weer een meting moet worden gedaan en daar zit ik toch echt niet op te wachten Want dat zijn stres situatie waar ik niet tegen kan met mijn Addison[/quote]
Ja, dat is begrijpelijk, als je bijnieren niet goed kunnen werken kun je beter zoveel mogelijk stress vermijden..
Is er geen alternatief voor de nieuwe catheterisatie (ik neem aan dat je die weer gaat krijgen?)? Bijvoorbeeld een MUGA scan of scintigrafie? Dan alleen in rust scannen, niet met een stress test erbij (is bij mij ook alleen in rust gedaan, dat moet de arts er dan wel goed bij zeggen tegen het personeel daar).
Voordeel is dat je dan ook veel minder straling krijgt dan bij een catheterisatie en het is niet invasief (ze hoeven je lichaam niet in met een catheter). Hoe minder straling hoe beter.
Maar ik weet niet of het kan als alternatief in jouw geval,. maar je kunt er naar vragen en of er nog andere minder belastende mogelijkheden.zijn.
(en of je mogelijk last van slokdarm- of coronaire spasmen hebt).
Succes Ronald en beterschap.
Groetjes, Lisa 🙂