default-header

verzekering (VGZ) en hartklep operatie in Belgie (Aalst)

Home Forums Algemeen verzekering (VGZ) en hartklep operatie in Belgie (Aalst)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #79706 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo Allemaal,

    Graag wil ik weten of er in de loop van 2011 iemand een hartoperatie heeft ondergaan in Aalst, Belgie.
    Ik ben verzekerd bij VGZ.
    Hoe is de operatie verlopen. Ervaringen?
    Hoe is het gegaan met de verzekeringszaken? Werd alles vergoed?
    Ik word op 10 januari 2012 opgenomen voor een hartklep reparatie. De dag voor de operatie is de hartkatheterisatie gepland.
    Gaat dat goed? Volgens de artsen wel, het kan 1 dag voor de grote ingreep, maar ik maak me wel een beeeeetje zorgen over….

    Alvast bedankt voor je reaktie,
    gr,
    Lesley

    #87849 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Zou denken bel VGZ even op…dit soort dingen moeten toch van te voren geregeld zijn…het ziekenhuis moet zorgen dat de operatie wel vergoed word..in Nederland gebeurd dit ook automatisch..dus lijk mij dat het ziekenhuis in Belgie ook niet gaan opereren als ze niet zeker weten of ze wat vergoed krijgen..

    #87850 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Marjolein,
    Natuuuuurlijk heb ik VGZ vooraf gebeld. Er is nu contact tussen het OLV ZH en VGZ, er is een machtigingsform. ingeleverd, de begroting hoor ik ook wel over 3 weken.
    Ik wilde weten of iemand deze weg al heeft bewandeld kort geleden, en wat de ervaringen waren?
    Soms gaat het namelijk goed, som zijn er problemen. Waar moet ik op letten, waar moet ik op rekenen, moet ik een geldbedrag vooraf zelf betalen, wat zijn de valkuilen bij een operatie in het buitenland (in dit geval Belgie) betreft verzekering, enz.
    Nazorg kan ik hier in NL van de LUMC wel krijgen, mocht het nodig zijn.

    mvgr,
    Lesley

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: verzekering (VGZ) en hartklep operatie in Belgie (Aalst)
Je informatie: