Hallo allemaal,
Ten eerste wil ik melden dat voor zover ik weet geen hartpatient ben.
Sinds een aantal maanden voel ik een druk in me borstkas in de buurt van mijn hart. Ook voel ik regelmatig wat overslagen van mijn hart. Ik ben hiermee al meerdere keren naar de huisarts gegaan en die heeft mij ook onderzocht en na aanleiding van een ecg doorverwezen naar een cardioloog. Ik heb 2 maal een holteronderzoek gehad eentje van 24 uur en een maand of 3 later een van 48 uur. Er waren geen afwijkingen te zien in het ecg, wel waren er ‘onschuldige’ overslagen te zien. Meestal als ik me in ga spannen maar ook in rust voel ik die overslagen. En ook heel vaak als ik diep naar me buik ademhaal. De huisarts heeft me verteld dat die druk in me borstkas wel een lichte vorm van tietze zou kunnen zijn.. Hoewel ik geen pijn ervaar in mijn borstkas.
Soms voel ik een overslag precies op de plek waar die druk ook zit. en het meest vervelende van alles is dat ik mijn hartslag overal voel en duidelijk aanwezig is. Ik hoef me maar minimaal in te spannen en mijn hartslag stijgt al snel naar 150 slagen met hele harde bonken. Ik maak me het meeste zorgen over die druk en die snel opkomende bonkende hartslag. Ik probeer me ook niet veel in te spannen uit voorzorg. Ik rook wel en voor de rest eet ik ook redelijk normaal. Heb ook al eens een thorax foto gehad, slokdarm maag onderzoek en bloedtest. Deze waren allemaal oké. (allemaal vrij recent).ik gebruik verder ook geen medicijnen, en ik ben 19 jaar.
Dit neemt mijn onzekerheid niet weg en ik blijf vervelende klachten houden. Ik ben op zoek naar mensen die zich in mijn verhaal herkennen en/of ervaring mee hebben ik ben namelijk radeloos en weet niet meer wat ik moet doen. Ik wil graag weer fitnessen en sportief zijn maar ik word tegen gehouden.. :unsure: