Vallen en weer opstaan,
Drie keer heeft mijn hart stilgestaan tijdens operaties en de chirurgen wisten mijn hart weer te reanimeren op de operatietafel.
Ik weet niet alles meer te herinneren wat er in de afgelopen twee jaar allemaal is gebeurd. Zeker een neurologische bescherming voor je verstand. Wat ik nog wel weet is dat ik me na elke operatie na een paar dagen weer fit voelde. Zooo, dat is weer voor elkaar dus gewoon weer doorgaan.
Bam, moe, moe en nog eens moe….o…pijn in mijn linkerborst….neee lijkt maar zo…..gelukkig. Soms lijkt het inderdaad wel…bloed zweet en tranen. Niet alleen voor mij maar ook voor mijn dierbaren. Ze zijn waarschijnlijk net zo bang. Maar vragen doe ik er niet naar.
Wat is verwerken, jaa het een plekje geven….bs hoor…plekje waar? Erover praten is goed? Voor wie? Pfff ik denk te veel denk ik.
Ondertussen gewoon proberen te functioneren in de maatschappij. Maar altijd weer die vragen in mijn achterhoofd. Ik wil praten maar ook helemaal weer niet.
Als ik overdag slaap zie ik bezorgde gezichten. Ben ik optimistisch en vrolijk vragen ze of ik pijn heb.
Toch….toch ondanks alles voel ik me het gelukkigste vogeltje op aarde…
Waar was ik…o ja…vallen en weer opstaan.
Ik denk dat wanneer je iets aan je hart hebt je ontzettend aan leven denkt.
Ik ben Christy en ik heb hartfalen.