Hallo allemaal. Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben 69 jaar, heb ernstig COPD met Atrium fibrilleren/flutter als bijkomend probleem. Dodelijk vermoeiend als dat te lang aanhoudt.
Ik heb net een week ziekenhuisellende achter de rug, met een longontsteking en atriumflutter. Voor de longontsteking kreeg ik o.a. het antibioticum Amoxicilline voorgeschreven. Om het hartritme onder controle te krijgen kreeg ik Tambocor, Bisoprololfumeraat en Lanoxin toegediend. Verder gebruik ik nog Spiriva en Foster voor mijn longen.
Tambocor was nieuw voor me, en toen de klachten niet verdwenen en voor mijn gevoel zelfs verergerden, gaf ik dat medicijn in eerste instantie de schuld (heb het ook niet meer genomen). Nu begin ik te twijfelen aan die beslissing. Het (grotendeels) verdwijnen van de klachten viel namelijk samen met het einde van de antibiotica kuur.
Bij de interacties met andere medicijnen wordt vermeld dat Tambocor niet samen met Azitromicine (eveneens een antibiotica) gebruikt mag worden. Zou dat soms ook voor Amoxicilline gelden? Heeft iemand daar ervaring mee? Mijn rikketik is gelukkig weer redelijk tot rust gekomen en dat wil ik graag zo houden… met of zonder Tambocor.