Intussen hebben we allemaal de uitdrukking “lachen is het beste medicijn” gehoord. Over de jaren is wetenschappelijk bewezen dat de therapeutische waarde van lachen leidt tot een lagere bloeddruk en hartslag. Long inhoud wordt verbeterd, zo ook geheugen en alertheid. Pijn wordt verminderd en stoelgang verbeterd.
Bovenal leidt het ook tot de vermindering van stress hormonen. Dit leidt tot een spiraal van verbetering…
Hahahahaha late reactie ja het is wel waar. Ik kijk de laatste tijd graag d stand up shows van Chris Rock nou 2 keer per week zon sessie en ik voel me als herboren!
Iedereen heeft z’n grens en bij jouw is de grens nu bereikt. Logisch. Ik had eens een collega die tegen mij zei….nadat ik m’n hele vreselijk, verdrietige levensverhaal had verteld en in tranen uitbarstte…
JE HOEFT NIET ALTIJD STERK TE ZIJN ! Zo simpel en zo waardevol…
Sterkte Annemarie. Ik hoop dat jij en je man weer snel opkrabbelen, en dat we je hier weer ontmoeten op het forum. Rustig aan doen.
Hartegroeten van Ellen
Het is inderdaad een time out! Even ‘mindfull’ zijn. Dingen laten bezinken, ook hiervoor geef ik mezelf ruimte.Ik zak niet weg in een negatieve spiraal, daarvoor sta ik te positief in het leven. Hartegroet, Annemarie