nog even snel het recept van een aardige soort Koektaart, weer een weight watchers recept. voor 8 personen dit keer. het smaakt een beetje naar ontbijtkoek met appel ,maar leuk om te doen en het ruikt zo heerlijk als hij in de oven staat. Ik heb hem voor het eerst gemaakt vandaag en pas hem even aan smaak aan.
Ik zou hem als volgt doen:
300 gram meel/volkoren
20 gram zoetstof uit de pot
nog extra wat vloeibaar zoet
3eetlepels speculaaskruiden
nootmuskaat
2 eiwitten
2 appels
wat kaneel
zakje vanillesuiker
half zakje bakpoeder
beetje abrikozenjam light
eetlepel appelstroop
springvorm van 26 cm doorsnede, oven op 150 graden
bakpapier
Alles in een kom doen, behalve de appels en het beetje kaneel en de jam.
Mix alles 2 minuten door. Het wordt een plakkerig broodachtig deeg!
De appels schillen in 4-en en in heel dunne plakjes schaven.
Deze leg je op het deeg in de springvorm.Dan wat vanillesuiker en kaneel er over strooien
Afbakken op 150 graden ongeveer een uur
Rand van de vorm halen als taart gebakken is en van het bakpapier af op een rooster laten afkoelen.
In de magnetron de abrikozenjam warmen en met een kwastje over de appels strijken, gaat hij mooi van glanzen en geeft een wat lekkerdere smaak.
Misschien nog even doen voor morgen als de Sint voorbij komt? Kun je toch lekker snoepen en met niet te grote gevolgen toch gezellig meedoen. Succes en een fijne dag morgen allemaal met Sinterklaas, groetjes, leny
OEPS, sorry, ik vergeet te zeggen dat er ook nog een eetlepel appelstroop of gewone stroop door het beslag moet, dus bij deze nog even, ik heb het er al bij gezet nu in het recept.