default-header

Sluiten PFO – ervaringen

Home Forums Even voorstellen Sluiten PFO – ervaringen

4 berichten aan het bekijken - 31 tot 34 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Moniek
    Gast

Inmiddels paar weken verder; wel veel last van hartkloppingen. Hopelijk gaat dat voorbij.

#138539 Reageer
    Jos
    Gast

19september 2024 herseninfarct doorgemaakt, (29 jaar ) en al eerder een zoals te zien op mri..

Kerngezond bevonden alleen een PfO van 8,2MM als mogelijk oorzaak advies is om dit te sluiten dus binnenkort krijg ik de ingreep spannend!!! Ingreep gebeurd via de lies dmv katheterisarie

#139211 Reageer
    Remco
    Gast

Ik wil graag delen dat ik op 23 jarige leeftijd een duik decompressie aandoening kreeg.
    De duik arts in Hurghada vertelde me over de PFO en dat ik dat in Nederland moest laten checken.

Dit bleek na de belletjes ( Onschadelijke en zeker niet pijnlijk) ingespoten via een ader in je arm, zo te zijn.

Toen moest ik een echo via mijn slokdarm om te zien of ik een randje had waar het parapluutje achter kon zitten. Dit ging onder een roesje/narcose.
    Ik had na die tijd iig dikke pret!

De ingreep zelf in Groningen was prima, goede uitleg en goede verzorging. Hoewel ik het de week na de ingreep thuis wel wat spannend vond, en soms een paar hartkloppingen had, ben ik een maand later voor een half jaar voor school naar Bali en Thailand gegaan. Nergens last van. Mocht echter pas weer duiken nadat er op de controle gezien was dat het gaatje goed gesloten was.

Ik heb het gedaan omdat ik graag wilde blijven duiken, en het is mij zeker erg meegevallen.

Remco

#139672 Reageer
    Jos
    Gast

7 januari 2025 de pfo sluiting gedaan, 29jaar
    2 kleine herseninfarcten doorgemaakt

Hoe bang ik van te voren was is het uiteindelijk reuze meegevallen,

Ik had wel de pech dat ik pericarditis kreeg 1 dag na de ingreep dit heeft wel ruim 2 weken geduurd voordat het is beter werd…

Heb nu 3 weken later veel last van hartkloppingen
    Hopelijk verdwijnt dit in de loop van de weken ook nog.. heb wel het idee dat het als ik in rustmodus op de bank lig erger is dan bij bezig zijn snachts tijdens het slapen heb ik er geen last van gelukkig

4 berichten aan het bekijken - 31 tot 34 (van in totaal 34)
Reageer op: Sluiten PFO – ervaringen
Je informatie: