Dag mensen,
Op aanraden van de medisch advies lijn plaats ik maar een berichtje.
Heb opeens sinds anderhalve maand een ‘ritmestoornis’, 6 x per minuut ongeveer een te vroeg slagje.
Ben gediagnosticeerd met o.a. een event-recorder, diverse hartscans, een fietstest. Naar huis gestuurd met een betablokker, 10 mg, als het nodig is.
Wel, die betablokker helpt niet, na 1e keer inname voelde ik me nog veel slechter; hart wilde heel rauscherig slaan, heel hard bedoel ik daarmee, en vervolgens werd ”plok” de slag afgebroken. Een vreselijk gevoel. Nee, hier ben ik helemaal niet blij mee.
Buiten het te vroege hartslagje dat voelt of ik steeds een infarct krijg, is soms de hele dag en de hele nacht (vrijwel de hele week eigenlijk) het hart niet zuiver aan het slaan maar meer aan het vibreren. Het voelt trillerig, gisteren voelde mijn hele lichaam zelfs zo…
Ik bibberde helemaal.
Moet ik dit nu als ”volkomen onschuldig” zien? Zo is het gediagnosticeerd.
De betablokker helpt niet.
Mijn achtergrond is: 2,5 jaar geleden een traject tegen borstkanker afgerond, inclusief (vrij zware) chemo, bestraling over de hele borstkas, operaties op de borstkas, en een nabehandel medicament: eerst Tamoxifen en nu Femara.
Ook ben ik al sinds mijn 30e schildklierpatient, dus ook een Thyraxslikker.
Opvallend is dat deze hartproblemen startten na 2 antibio kuren tegen blaasontsteking, en een verhoogde TSH die daarop volgde.
Vervolgens kreeg ik dus hartproblemen, zie boven.
Ik wordt er helemaal gek van en heb steeds het idee een hartaanval te krijgen.
Graag zou ik met iemand telefonisch wat dingen doorspreken, iemand die de klachten herkend.
Mijn relatie van 2,5 jaar is hier al net op gestrand, partner verdroeg niet dat ik opeens ook nog hartproblemen had…
IVerder ben ik al behoorlijk moegestreden door dat kankertraject, ben nu schoon, maar nu deze onverwachte hartproblemen waar ik me geen raad mee weet, er ook nog bij. Het wordt me zowat gewoon teveel.
Bij voorbaat dank,
Micha 1 (vrouw, 54 jaar, Amsterdam)