default-header

Ryan 10 weekjes oud

Home Forums Algemeen Ryan 10 weekjes oud

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #80023 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    ik ben dus de mama van Ryan. en die is vandaag 10 weekjes oud,,
    in zijn korte leventje gaat het nu al niet zo goed met hem,’
    kort na zijn geboorte liep Ryan nogal blauw aan waardoor hij even zuurstof toegediend kreeg. na wat onderzoekjes mocht hij lekker terug naar mij op de kraamafdeling. we hebben een heerlijke kraamtijd gehad.
    toen hij 2 weekjes oud was kwam hij in het ziekenhuis met het wel bekende verkoudheidsvirus genaamd RS.
    in het ziekenhuis hier werd hij aan de monitor gelegd en het enige wat ze wilden was dat we weer naar huis gingen teminste zo leek het. in de dagen dat hij daar lag heeft er geen kinderarts naar hem gekeken. tot op een nacht de monitor bleef piepen, hartslag boven de 200 tot 235, hierover had ik me in de voorgaande dagen al een aantal keer laten horen aan de verpleging en de kinderarts. maar het werd makkelijk weggeschoven onder het mom van “”het komt door het ziek zijn en gaat vanzelf over”” ik vertrouwde het niet en na een hoop strijden zijn we door gestuurd naar een ander ziekenhuis,(waar hij ook geboren is)
    hier heeft hij ook nog 48 uur aan de monitor gelegen. het leek idd te komen van het ziek zijn maar voor alle zekerheid werd er toch een afspraak gemaakt bij een kinder cardioloog. in de weken na zijn thuiskomst, bleef ryan ontsettend benauwd in onze ogen alsof hij maar verkouden bleef. zijn ademhaling borrelde echt, maar verder was het een heerlijk mannetje wat nooit huilt en goed eet etc. afgelopen woensdag 23-01-2013 zijn we bij de kindercardioloog geweest, deze deed onderzoek en vond idd een nog steeds versnelde hartslag en ook zijn ademhaling leek alsof het een platic zak was zo vertelde hij.ook zoals ik begreep voelt hij zijn hartslag niet kloppen in zijn nekje. en naar zijn verwachtingen zit er dus een ader verkeerd hij denkt dus dat het gaat om een vaatring een boog die als het ware om de luchtpijp en slokdarm gaat. er is dus nog niks zeker maar alle symptomen die ryan heeft komen daar in overeen. op dat moment snapte ik er niets van en drong het niet tot me door, tot ik de auto in stapte en het gesprek even terug beleefde. as maandag krijgt ryan een 24uurs ecg en een slikfoto. als het om dit geen gaat zal er een soort van deuk op de foto te zien zijn. ik ben behoorlijk geschrokken. en weet niet wat ik moet verwachten als het ook daadwerkelijk dit is,ik bedoel er nog niets zeker maar het word je even koud op je dak gegooid.
    Als dit het niet is word er verder onderzocht want tjha!! waar komt die veel te hoge hartslag vandaan?? ik bedoel een hartslag bij een””gezonde”” baby mag toch niet 180 zijn in rust?

    Liefs van ons
    :kiss:

    #89367 Reageer
    Mersiha Cuk
    Gast

    Hoi mama van Ryan,

    Wat vervelend om te lezen wat jullie allemaal al hebben meegemaakt met Ryan. Ik hoop dat de onderzoeken wat laten zien. Mocht dat niet het geval zijn en blijft hij een hoge hartslag houden, dan zou ik zeker doorzetten met het zoeken naar oorzaken van de hoge hartslag.

    Als baby heb ik ook last gehad van hoge hartslagen, waarna het weggewuifd werd als ‘hoort bij pasgeborenen’. Jaren later is alsnog geconstateerd dat ik een aangeboren hartsyndroom heb.

    Veel succes en groetjes,
    Mersiha

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Ryan 10 weekjes oud
Je informatie: