Hoi,
Ik ben een vrouw van 42 jaar. Vorig jaar ablatie (Mini Maze) gehad om boezemfibrilleren te verhelpen. Het lijkt erop dat de operatie geslaagd is. Ik heb nu alleen meer last van overslagen. Zowel vanuit de boezems als vanuit de kamers. Ik weet dat je daarmee 100 kan worden, maar is best irritant.
Naast de overslagen ook nog een vage ‘ritmestoornis’. We hebben deze helaas nog niet kunnen vangen.
Maar het voelt dan alsof de druk ineens wegvalt (als ik bijvoorbeeld aan het koken ben). En dan heb ik het gevoel dat ik weg zak. Ben er nog niet door flauwgevallen. Maar ben daarna wel lange tijd licht in mijn hoofd en duizelig. En heb soms wat pijn op de borst. En dat gaat pas over als ik een tijdje ga liggen.
Ik heb dit niet zo vaak. Maar bijvoorbeeld een paar jaar geleden ook eens tijdens het fitnessen. Dat is best eng als je met zware dumbels boven je hoofd traint.
Ik ben opzoek naar mensen die dit herkennen. Tips zijn altijd welkom, want maak me wel wat zorgen om deze ritmestoornis. Vooral omdat ik al 2 jaar rondloop met duizeligheidsklachten die niet verklaard kunnen worden door cardioloog, neuroloog en KNO-arts. Maar ik wil er vanaf…