Hallo mensen,
Ik heb op dit forum wat onderwerpen gelezen en heb gezien dat er een aantal mensen zijn die al erg vaak een ablatie hebben gehad.
Ok, lang verhaal maar zal het kort houden, ik ben 37 jaar en weet sinds een kleine twee jaar dat er met het ritme iets niet klopt, na twee keer een holter te hebben gedragen is de stoornis halverwege 2010 op de holter “gevangen”.
Mijn arts was direct voor een ablatie, deze heeft in oktober 2010 plaatsgevonden echter is er niets gedaan, ze zijn dus wel binnen geweest maar de stoornis was niet op te wekken. Er is toe besloten niets te doen (branden).
Ik blijf erg veel last houden van de ritmestoornis, meestal na werktijd, in de avond slaat het hart op hol, ik kan het meestal zelf stoppen door de adem in te houden en mijn hoofd te laten zakken. Soms lukt dit ook niet en houdt het een tijdje aan.
Wat me erg opgevallen is is dat de kracht uit het lichaam is, kan iemand vertellen of dit normaal is?
Er zijn ook dagen dat ik er geen merkbaar last van heb maar heb geen energie meer, iemand ervaring? Wellicht mekr ik minder van de stoornis maar is deze er wel..?
Nu sta ik weer op de lijst voor een ablatie maar nu met het verschil dat er zeker een behandeling (branden) gaat plaatsvinden, ook als de plek niet 100% gelokaliseerd kan worden.
Dit laatste maakt me angstig, sterker nog, na de eerste behandeling is er een zekere angst gekomen die er voorheen niet was.
Wie kan me eens een aantal tips geven of herkend zich hierin?
Gr. Tim