Een goedemiddag,
Toch maar een nieuw bericht aanmaken. Ben ondertussen een stuk verder met antwoorden, weet ondertussen veel meer. En toch weet ik nog zo weinig en heb ik nog zoveel vragen. Kan ook niet putten uit ervaringen van mensen uit mijn directe omgeving.
De berichten die ik hier lees over deze kwaal hebben raakvlakken maar zijn over het algemeen toch ook weer anders.
Even kort samengevat. Vorig jaar september ’s nachts met spoed opgenomen in het ziekenhuis met klachten die alles weg hadden van een hartinfarct, was het niet. Sinds kort heeft het echt een naam coronaire spasmen m.a.w. Prinzmetal Agina. Nu het beestje een naam heeft dacht ik mooi de oplossing is nabij en dat valt mij eigenlijk een beetje tegen. Mede doordat ik in een stressvolle periode zit heb ik alle dagen last, wat erg vermoeiend is. De medicijnen werken niet afdoende en de spray heb ik te vaak nodig. Daarom nu sinds kort preventief een nitraat. Was al een bekende met hartritmestoornissen en deze worden alleen maar erger. En nu ook nog erge hoofdpijnen als bijwerking. Maar als het goed is wordt dat minder na verloop van tijd. Heb geen verstopte adres, wel al jaren migrainepatiënt en ziekte van raynaud (vingers).
Las wel ergens dat je actieve periode’s hebt afgewisseld met rustige periode’s. Ben ruim een jaar verder en het wordt alleen maar erger, hoop dat ik ergens een rustige periode inga. Ik heb overigens de aanvallen niet alleen ’s nachts en in rust. Ook als ik actief ben, bij emotie, als ik druk praat. Gaat eigenlijk de hele dag door. Medicijnen onderdrukken het nu ook nog niet, ben ook pas een weekje bezig dus ga er maar vanuit dat dat de reden is.
Herkent iemand dit? En hoe vind je een weg om hier mee om te gaan?
Bedankt voor het lezen en eventuele reacties.
Groet, Pat