LS en Beste forumleden,
Ik ben het er mee eens dat de opmerking te grof was. Daarvoor excuses. Ik wens niemand een aandoening toe en al helemaal geen ‘vet hart’. Maar de persoon aan wie ik de opmerking gericht heb, schrijft bijna alleen maar negatieve reacties als ik hier wat plaats dat helemaal niet negatief is. En niet alleen op mijn reacties. En vaak zijn de onderwerpen voor deze persoon niet relevant. Het mag duidelijk zijn dat ik Jacob bedoel.
De mededeling was simpel. Dat het ook wel fijn is dat je naast de bedoelde werking en allerlei bijwerkingen ook voordelen kan hebben van je medicijnen. Ik ben gewoon heel erg blij dat ik dit jaar eens wel vol van de zon kan genieten. Want vorig jaar was dat met amiodaron onmogelijk. En dan zit ik niet te wachten op een betuttelend berichtje dat je dan kan uitdrogen etc. Ik weet echt wel wanneer je te lang in de zon zit en uitdrogen zal me al helemaal niet gebeuren. Ik heb dit weekend ook moeten aanzien hoe een naaste met hartfalen het echt heel zwaar had. Gelukkig hebben we dat samen opgelost door lekker in de auto een heel stuk te rijden met de airco aan. Ze knapte enorm op. Maar ik was zo blij dat ik dit jaar nu eens helemaal nergens last van had. En dat een ß-blokker daar een rol in kan spelen is nu eenmaal zo. Toch heerlijk als je het niet benauwd hebt en niet abnormaal zweet als het zo vies drukkend heet is?
Ja, ik snap tevens dat het voor de hartfalers onder ons misschien niet leuk is om te lezen. Die hebben zeker gisteren een hele zware dag gehad. Maar het bericht is simpelweg niet voor hen bestemd. Sterkte ermee! Ik weet dat het zware dagen voor hen zijn. Ik heb ook wel eens uit ellende gewoon een airco gehuurd omdat ik gek werd van de hitte.
Groet, Ditendat