default-header

Plavix en ’t trekken van ’n tand

Home Forums Algemeen Plavix en ’t trekken van ’n tand

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #79806 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Gisteren van m’n tandarts te horen gekregen, dat er toch een tand moet worden getrokken. Over ’n week een afspraak gemaakt. Ik heb een matig tot ernstig lekkende mitralisklep en toen ik thuis was, realiseerde ik me, dat ik een penicillinekuur moest hebben als profylaxe. Vanochtend de huisarts gebeld en ook maar meteen gevraagd, wanneer ik moet stoppen met de plavix en ascal. De assistente verwees me door naar de cardioloog.

    Tot mijn verbazing adviseerde de cardioloog me om, als het enigszins kan, de tand niet te laten trekken, omdat het riskant is om de plavix een week niet te gebruiken. Ik kan me herinneren dat toen ik m’n eerste stent kreeg (14 jaar geleden) ik helemaal geen plavix kreeg – plavix was toen al wel bekend. Met plavix en ascal is het ook niet goed om een tand te laten trekken.

    Gelukkig heb ik geen tandpijn, maar wel een erg wiebelende tand die aan de wortel ontstoken is, en kan ik het hopelijk nog een paar maanden rekken (hopelijk zonder verdere ergernissen en pijnen), totdat ik geen plavix meer hoef te slikken.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
Reageer op: Plavix en ’t trekken van ’n tand
Je informatie: