Dinsda 23 -7-2024 een hartkatheterisatie via de pols ondergaan. Geen problemen ontdekt, dus mocht dezelfde middag naar huis. Mijn arm was pijnlijk en wat gezwollen. Op vrijdagmiddag werd de pijn steeds erger. Van mijn vingertoppen tot mijn bovenarm “in de brand”, tintelingen, steken en het gevoel dat iemand continue op mijn elektrische botje drukt. Ik heb hier niets over kunnen vinden in de documentatie van het ziekenhuis. Na een vreselijk weekeind met heel veel pijn heb ik op maandag de cardioloog gebeld. Deze reageerde nogal laconiek en zei mij het uit te moeten zitten. Volgens hem zit er een zenuw dicht tegen de slagader, die nu wat geïrriteerd zou zijn. Natte vochtige lappen erop, zou wat helpen. Omdat ik voortdurend veel pijn had, ook ’s nacht, was ik ook vreselijk moe. Paracetamol gaf geen enkele verlichting. Gisterenavond ben ik begonnen met CBD olie en vandaag kan ik zeggen dat de pijn nu te hanteren is. Ik begrijp niet dat er vanuit het ziekenhuis geen enkele informatie wordt gegeven over de gevolgen van de hartkatheterisatie, die bij mij overigens totaal overbodig was. Mijn klachten komen niet van mijn hart, maar van een breuk in mijn middenrif. Als mijn huisarts mijn klachten ( die ik vanaf mijn jeugd heb) hieromtrent de afgelopen jaren wel serieus zou hebben genomen, was dit allemaal niet nodig geweest.