Na mijn operatie, had ik soortgelijke klachten, het voelde al vrij snel of er iets niet goed zat aan een sleutelbeen, bij bep. bewegingen ging het ook “verspringen” Voor mijn gevoel was het meer of twee botten uit elkaar schoten. Mijn huisarts heeft het onderzocht, bleek niets aan de hand te zijn. Maar dit vervelende gevoel heeft toch wel minstens 2 maanden aangehouden, nu bijna een jaar verder, is het borstbeen af en toe nog gevoelig. Ook is er manueel goed te voelen dat de aanhechting van de bovenste ribben aan het borstbeen, nu anders is dan voor de operatie.
7 weken is nog erg “vers”, voor een gewone botbreuk staat ongeveer 6 weken, het borstbeen is natuurlijk doorgezaagd, tevens wordt er van je verwacht dat je al zeer snel uit bed moet hijsen, ik heb dat borstbeen achteraf gezien toch wel behoorlijk belast, uit m’n linkerarm is de slagader verwijdert die dienst moest doen voor de kransslagader, zodoende had ik veel minder kracht om me met beide armen tegelijk “symetrisch” uit bed te takelen. Wellicht heeft dit een negatieve invloed op dit herstel gehad.
Ik wens jullie een goed en snel herstel.
Groeten Leo