default-header

Pacemaker en nu pijnlijke enkels

Home Forums Help?!? Pacemaker en nu pijnlijke enkels

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    bert
    Sleutelbeheerder

Ik heb sinds een tijd (maanden, sinds de zomertijd erger_ dat mijn enkels iets dikker zijn, evenals bovenop mijn voeten. Verder lopen er aan de binnenkant van mijn enkels paarsrode vaatjes. Vanochtend bij de huisarts geweest, die geeft aan dat die spider vaatjes kleine spatadertjes zijn. Ook zou mijn pompfunctie verrminderd kunnen zijn. 🙁 Ik weet wat daarvan de gevolgen zijn.
    Ik moest dus een afspraak maken met mijn cardioloog. Die zit alweer vol begreep ik toen ik belde, dus geen idee of en wanneer ik er tussen word geplaatst. Ik ben 38 en heb een pacemaker na een mislukte ablatie in Nieuwegein in 2006. De pacemaker werkt nu met fusie.pacing, dus hartfalen zou niet moeten kunnen.

Ik heb zo’n vreselijke pijn in mijn enkels. Alsof je 20 km gelopen hebt. Heb nu voor een week plasmedicatie. Iemand die dit herkent? Komt dit van spatadertjes of toch van een verminderde pompfunctie?

#90128 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

Verminderde pompfunctie, hartfalen, dikke vingers, dikke enkels en kussentjes boven op de voeten zijn voor bijna elke hartpatiënt normale herkenbare verschijnselen en dit wordt meestal zo goed mogelijk met medicatie bijgestuurd. Helemaal lukt dat natuurlijk niet, want ooit is er iets met het hart gebeurd waardoor hij niet meer volledig kan functioneren, als dat zo was liepen we niet bij de cardioloog ed.
    Pijnlijke gewrichten is eigenlijk ook niet abnormaal onze medicatie heeft vaak als bijwerking ontstekingsreacties in gewrichten.
    Als mede hartpatiënt komt mij dit allemaal heel bekend voor en hoeft helemaal niet verontrustend te zijn.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Pacemaker en nu pijnlijke enkels
Je informatie: