default-header

pacemaker

Home Forums Ritmestoornissen pacemaker

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    bert
    Sleutelbeheerder

Sinds februari 2011 heb ik een pacemaker onder mijn linkerschouder.
    Het apparaat is zichtbaar aanwezig maar geeft daar geen pijnklachten.
    Wel in het schoudergewricht zelf. Zo kan ik mijn linkerarm niet meer op mijn rechterschouder leggen of mijn armen over elkaar doen zonder pijnklachten.
    Er valt mee te leven maar omdat ik linkshandig ben is het toch wel vervelend dat vele handelingen pijnklachten geven.
    Graag zou ik van andere pacemaker dragers willen vernemen of deze pijnklachten normaal zijn. Of ze nog wel eens over gaan en zo ja wat daar dan voor nodig is.

#87968 Reageer
    Irmkje
    Deelnemer

Beste Macon,

Neem aan dat U met uw arts over uw klacht hebt gesproken , maar daar geen verklaring hebt verkregen waar U tevreden mee bent.
    Wellicht zou U ook eens kunnen denken aan een bijwerking van een medicijn. Statines kunnen ook klachten geven b.v. Maar ook een gedegen onderzoek door een fysiotherapeut zou U dichter bij een oplossing kunnen brengen. Mocht er een duidelijke diagnose gesteld worden en een behandeling aan te bevelen moet U na 3 a 4 keer verbetering zien, Anders maar verder kijken.
    Met vriendelijke groet,
    Henk Meij

#87969 Reageer
    Anoniem
    Inactief

heb nog niet zo lang een ICD sinds oktober 2011…maar als ik de beweging maakt met mijn linkerarm op mijn rechterarm voel ik wel dat hij wat in de weg zit…
    bij armen over elkaar merk ik niets..en verder eigenlijk ook weinig…geen pijn in ieder geval..
    en een ICD is dubbel zo dik als een gewone pacemaker..

zou toch even na late kijken of er niet iets anders zit..wat eventueel de boosdoener is..
    want dat je pijn eraan heb met normale dingen lijk mij niet echt normaal…maar goed…zo ervaren ben ik er niet mee…dus kan alleen van mijn ervaring uit gaan…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: pacemaker
Je informatie: