default-header

Paar dagen stoppen acenocoumarol: superfit, niet somber meer

Home Forums Algemeen Paar dagen stoppen acenocoumarol: superfit, niet somber meer

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #79822 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Al 2 jaar heb ik een kunstmatige hartklep en gebruik ik acenocoumarol. Ik rook niet, drink niet en sport veel (kan allemaal met een dergelijke klep!).
    Recentelijk moest ik een inwendig onderzoek ondergaan. Omdat ik acenocoumarol gebruik het simpele onderzoek gelijk ‘hoog risico’. Daarom moest ik een aantal dagen van te voren stoppen met de acenocoumarol en in plaats daarvan heparine gebruiken.

    Nu is mijn conditie prima, maar ik was wel chronisch somber de laatste maanden. Heb vanwege de acenoc. altijd vlekjes op de huid, blauwe wallen onder de ogen, blauwe plekken, oud uitziende huid (t.o.v. vóór de operatie).

    Op de dag van het inwendig onderzoek, na een kleine week geen aceno.-gebruik voelde ik me … super fit, totaal niet somber, mijn huid voelde minder slap, leek minder vlekjes te hebben, de wallen waren minder, huid leek glanzender.

    Zou acenocoumarol (vitamine K tegenwerking etc.) een zodanig sterk negatief neveneffect kunnen hebben? Heeft iemand hier ook wel eens iets van gemerkt?

    #88379 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Gebruik al jaren acc..heb ook in oktober vorig jaar een operatie gehad en ben dus een weekje er vanaf geweest..maar de klachten die je heb qua somberheid is mij niet bekend..
    maar goed..iedereen is anders en kan anders reageren op medicatie

    #88412 Reageer
    kaatje3939
    Deelnemer

    Hallo
    Neem maar van mij aan dat het wel degelijk aan bepaalde middelen ligt dat je niet goed in je vel zit!Zelf was ik ook erg depri nadat ik in januari medicijnen heb gekregen dan leg je niet gelijk de link,maar ben nu sinds 1 week gestopt met Amiodipine,en het gaat heel wat beter met me,dacht eerst dat het de Vatoud was die me plaagde maar na onderzoek door mijn huisarts samen met mijn apotheker bleek dat het zeer waarschijnlijk de Amiodipine is.
    Ik moest stoppen van de cardioloog na telefonisch consult en even afwachten hoe het ging.Mocht ik klachten met mijn Hart krijgen moet ik maar bellen dan krijg ik een ander soort??vreemd maar dit waren zijn woorden,neem ook aan dat die medicijnen niet zomaar voor geschreven worden maar volgens mij is een beetje happy zijn toch ook belangrijk.
    Kortom mocht je toch de medicijnen door moeten slikken dan lijkt het me dat er wel een ander middel is,je kunt het altijd vragen.
    Veel succes,Groetjes K

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Paar dagen stoppen acenocoumarol: superfit, niet somber meer
Je informatie: