Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier!
Eind 2011 kreeg ik voor het eerst te maken met overslagen, benauwdheid, pob en verhoogde hartslag. Begin 2012 had ik zoveel last dat ik bij de cardioloog terecht kwam. Hij constateerde (naar alle waarschijnlijkheid) een ontstoken hartzakje + verminderde pompfunctie.
De maanden daarna zat ik thuis. In angst en onzekerheid.
Drie maanden later ging het langzaam beter en weer drie maanden later kon ik weer gaan werken. Vanaf die periode namen de overslagen alleen maar toe en ben ik op advies van de cardioloog ook begonnen met sporten. Vanaf die periode een holter, meerdere ecg’s en echo’s gehad en alles ziet er weer gelukkig normaal uit. Maar die verdomde overslagen (ook op m’n ecg te zien) nemen alleen maar toe!
Wordt daar helemaal sch**tziek van!!! En weer erg angstig (actie-reactie: paniekaanvallen).
Ik heb nu alweer weken/dagen meerdere overslagen per minuut die afnemen of weggaan als ik ga liggen. Zodra ik ga zitten/ lopen beginnen ze weer. Dus eigenlijk is het iedere ochtend na wakker worden raak.
Ik heb bètablokkers maar ik kan geen hele nemen vanwege m’n eigen lage bloeddruk en kinderwens (wat nu dus op pauze staat). Alle bloedonderzoeken zijn trouwens normaal.
Kortom, ik weer het niet meer.
Zijn er mensen die ervaring hebben met bovenstaande?
Ik ben trouwens 30 jaar en geen kinderen.