Ha, ha, heb al eens aan de apotheek gevraagd, om mij te helpen met een slik schema, want het ene mag niet met het ander. Het ene moet voor de maaltijd en het andere er na.
Maar ja, dan kreeg ik als antwoord, nu even geen tijd, bellen U voor een afspraak. Dit antwoord vele keren gekregen en nooit meer wat gehoord. Ze snappen het zelf geloof ik ook niet.
En dat van de herhaal recepten……, heeft bij mij ook geen zin, omdat ik van de HA een beetje moet spelen met de medicatie. Regelmatig wat extra medicatie moet nemen.
Vroeg de HA, is dat automatisch verlengen van de recepten niets vvor mij en toen zei hij, juist niets…….! Tob dus nog steeds zelf met alles op een rijtje te houden en te krijgen. Heb 7 pilmomenten op een dag en in totaal 20 pillen. Gebruik dus een dubbele container, want ook de pillen veranderen per keer van merk en vorm, het is haast geen doen meer. Sta soms met pillen in mijn hand en denk, klopt dit wel en pakt de doosjes er dan maar weer bij. Hebben zelf ook maar een lijst gemaakt, met stofnamen, want men moet zo nodig bezuinigen, maar volgens mij worden er nu veel meer fouten gemaakt met innemen en kost het alleen maar meer door extra ziekenhuisopnames.
Wens iedereen veel sterkte.
Geertje/Tolletje