Afgelopen donderdag heb ik van mijn cardioloog gehoord dat er geen dotterbehandelingen of operaties meer mogelijk zijn.
In 1994 kreeg ik op 40 jarige leeftijd de eerste hartoperatie daarna heb ik 8 jaar nergens meer last van gehad, maar in 2002 begonnen de klachten weer.
Toen heb ik me weer bij de cardioloog gemeld en kreeg ik uiteindelijk de eerste dotterbehandeling, nog geen jaar later volgde een tweede. Nu weten we dat we na een dotterbehandeling een bepaalde tijd plavix moeten slikken, bij mij was die tijd vastgesteld op één jaar. Nog geen drie weken nadat ik gesopt was met de plavix kreeg ik een zwaar infarct. En vanaf toen mag ik niet meer stoppen met de plavix.
Nu 2 bay-pases één gerepareerde klep en tien stends verder kreeg ik dus donderdag na de zeveelste katheterisatie te horen dat er niets meer aan me gedaan kan worden.
Wel kreeg ik nog 2 alternatieven aangeboden en dat zijn de shock waves in Maastricht of een stamcel behandeling in Leiden. Hiervoor moet er echter eerst een thaliumscan gedaan worden, maar ook diet is voor mij niet de eerste keer.