default-header

Ook maar even voorstellen

Home Forums Even voorstellen Ook maar even voorstellen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    bert
    Sleutelbeheerder

Hallo allemaal, heb mij net aangemeld op hartgenoten en zal me even netjes voorstellen.
    Mijn naam is Marian en ben 52 jr.
    Ben getrouwd en zonder kinderen maar wel een stoet poezebeesten.
    Werk in de gezondheidszorg met nog steeds veel plezier.
    Sinds 2000 weet ik dat ik HCM heb.
    Dit is erfelijk via mijn moederskant. Wij waren thuis met z’n vijven en gelukkig hebben alleen mijn zus en ik het geerfd.
    In mijn moeders familie hebben meerdere broers het evenals haar moeder die hieraan is overleden.
    Tot nu toe heb ik er prima mee kunnen leven dat ik in feite ziek ben omdat ik tot een paar maanden geleden nauwelijks last had.
    Ik herinner nog de schok en het gevoel van dat het over iemand moest gaan toen bij het echo onderzoek werd gezegd: ja, je ziet toch duidelijk een kleine verdikking.
    Ik was ervan overtuigd dat het om een ander ging.
    Moest er eigenlijk ook om lachen, was ’s morgens thuis gekomen om 5 uur na een nacht stappen en nauwelijks 5 uur slaap.
    Ik had nergens last van, sportte 3x in de week, ging stappen enz.
    Nu lig ik ’s nachts vaak wakker van een bonkend hart en met een gevoel dat m’n keel wordt dichtgeknepen.
    Heb opgezette benen van het vocht en ben zo ontzettend moe soms.

M’n leven staat nu echt op z’n kop en de confrontatie is enorm.
    Zoals bij andere berichtjes al werd geschreven kan je er met niemand over praten.
    Over je twijfels, je angsten……….
    Enfin we zullen elkaar wel meer gaan “spreken”.
    Groetjes Hartgenoten!

p.s. Ik ben onder controle bij Dr Atsma in het LUMC

#88199 Reageer
    Roland
    Deelnemer

Hallo Marion,
    welkom op dit forum. Ik denk dat je hier zeker je hartje kunt luchten. Je weet dus al wat langer dat je HCM hebt en als ik het goed gelezen heb beginnen nu de klachten. Logisch dat je leven op zijn kop staat zeker als je eerst een aktief leven leidde. Ben je al goed ingesteld wat betreft de medicatie en wat is volgens je behandelend arts de verdere behandeling/prognose?
    Hartegroet, Annemarie (ben zelf ook bekend met een erfelijke hartspierziekte, nl ARVC)

#88267 Reageer
    Miss_M
    Deelnemer

Hallo Annemarie,
    hartelijk dank voor je welkomberichtje.
    Heb ondertussen in het zkhs gelegen dus kon helaas niet eerder reageren.
    M’n bloeddruk was veel te hoog 210/109 en is redelijk gedaald althans de onderdruk.
    Ben aan de ene kant gelukkig weer thuis te zijn maar aan de andere kant………
    Heb jij of de medeforummers ook van die paniekaanvallen?

Ik heb nu steeds paniekaanvallen en dan schiet de bloeddruk weer skyhigh.
    Kan moeilijk iedere keer naar het zkhs rennen maar de angst zit er behoorlijk in.
    Hoe ga je hier mee om?
    Hoe zorg je ervoor dat je weer rustig wordt en je hart weer “normaal” slaat.
    Hartegroet terug
    Marion

#88268 Reageer
    Roland
    Deelnemer

Hallo Marion,

ik heb geen last van paniekaanvallen. Gaat er iets aan de paniekaanvallen vooraf? Ik denk dat het allerbelangrijkste is als het gebeurt, dat je heel goed op je ademhaling let. Misschien ook een idee om op zo’n moment iemand te bellen of naar iemand toe te gaan die samen met je de ademhaling reguleert. En natuurlijk op tijd je ontspanning zoeken. Ik zal je een persoonlijk berichtje sturen.
    Hartengroet, Annemarie

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Ook maar even voorstellen
Je informatie: