default-header

ontstekingen onder kronen en hartproblemen

Home Forums Help?!? ontstekingen onder kronen en hartproblemen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    bert
    Sleutelbeheerder

Hallo
    Ik ben een vrouw van 51 jaar en heb in 25 nov 2011 een hartinfarct gehad
    Ik heb geen verstopte aders (gelukkig) maar het infarct is veroorzaakt door stolling en hierdoor is een scheurtje ontstaan in mijn bloedvat
    het gaat nu redelijk met mij.
    Maar eigenlijk is mijn vraag:
    Vorig jaar heeft de tandarts via een foto ontdekt dat ik achter al mijn kronen(3) ontstekingen heb. Ik voel helemaal niets heb er dus geen last van
    Eén ontsteking is behandelt maar de anderen moeten nog, en omdat dit een duur kostenplaatje is heeft hij voorgesteld dit wat uit te smeren over 2 jaar
    Maar nu heb ik eens ergens gelezen dat ontstekingen niet goed voor het hart zijn.
    Nu ik dus dit hartinfarct heb gekregen kwam dit weer bij mij boven.
    Is het wel verstandig om zo lang met ontstekingen te lopen?
    en is het inderdaad waar dat dit slecht voor het hart is?

groetjes brighid

#88107 Reageer
    Tolletje
    Deelnemer

Zou als ik jou was eens even contact opnemen met cardioloog en daarna met de tandarts. Een bacterie in de mond, kan snel op het hart slaan en dan ben je veel verder van huis.
    Ik heb preventief mijn bovengebid moeten laten trekken, omdat ik daar ook vaak een ontsteking had. Je leest het hier vaker, dat mensen naar de kaakchirurg worden gestuurd.
    Beter nu ingrijpen, dan straks in grote problemen met je hart.
    Sterkte met de beslissing.
    Een hartengroet van Tolletje/Geertje

#88112 Reageer
    johanvdz
    Deelnemer

hallo brighid
    bacterieen in de mond kunnen een verhoogd risico betekenen op endocarditis vandaar dat er ook bij open hartoperaties eerst een onderzoek bij een kaakchirurg nodig is.
    momenteel heb ik zelf ook endocarditis en lig ter behandeling 6 weken in het ziekenhuis.
    als je het kan voorkomen is dat natuurlijk altijd aan te raden! los van de kosten denk ik.
    lees anders mijn harteverhaal maar eens met de titel 3xpech.
    ik hoop dat je cardioloog je verder kan helpen want daar ben je wel op aangewezen.

succes groet johan

#88113 Reageer
    anna ellis
    Gast

Zodra ik een ontsteking in mijn mond heb moet ik me bij mijn tandarts melden.
    Krijg dan een verwijsbrief voor de kaakchirurg om het te laten verwijderen.

Idd…vanwege de kans op endocarditis.
    Voorkomen is beter dan genezen toch?

succes,

Anna Ellis

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: ontstekingen onder kronen en hartproblemen
Je informatie: