Ook ik ben een “jonge” vrouw, ik heb 2 jaar geleden een mechanische klep gekregen, toen was ik 52 jaar. Je wilt na zo’n operatie niet weten dat je over 10 jaar weer geholpen zou moeten worden. Tijdens de opname-dag was er ook een jonge man op mijn kamer die wilde een bio-klep, maar de chirurg heeft hem weten te overtuigen dat het beter is een mech. te nemen. Er gaat zich toch littekenweefsel om zo’n klep zetten en dat geeft ook risicos bij een 2e operatie als de bio-klep vervangen moet worden.
Ikzelf hoor het getik alleen als ik op mijn linkerzij in bed lig. Verder zo af en toe als je erop gaat letten. Wat wel grappig was, dat ik in het begin in de badkamer stond en dacht dat de kraan lekte, bleek het getik van mijn klep te zijn.
Mijn man heeft er ook geen last van. Terwijl wij altijd tegen elkaar aanliggen!
Ach en die bloedverdunners, balen, maar ook dat wordt een routine met huis/zelf prikken.
Ik ken mensen met een bio-klep die ook bloedverdunners enzo moeten slikken, dus dat is geen reden om het te laten. Was voor mij in het begin omdat ik niet zo’n regelmatige pillenslikker ben. maar ook dat went. 😉
Veel succes!