default-header

Nieuw op dit forum

Home Forums Algemeen Nieuw op dit forum

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    bert
    Sleutelbeheerder

Hallo forumgenoten,

Ik heb me ingeschreven hier om meer ervaringen te horen van medepatiënten die net als ik de diagnose van een matig lekkende mitralisklep hebben gekregen. Ik ben een vrouw van 40 jaar en er wordt momenteel nog vervolgonderzoek gedaan naar de mate van lekkage en de klachten die daar eventueel bij horen. Tevens heb ik een snel stijgend cholesterol en licht overgewicht (beiden aantoonbaar te wijten aan gebruik van medicatie en overgangsklachten).

Heeft iemand anders dezelfde ervaring dat de klachten van een snelle hartslag bij zeer geringe inspanning, erge vermoeidheid, pijn/druk op de borst bij inspanning, duizelig en zeer snel kortademig, kunnen passen bij een licht lekkende mitralisklep? Graag hoor ik ook welke behandeling er eventueel is ingezet.

Graag tot horens!

S.

#91459 Reageer
    sandrar
    Deelnemer

Hallo

Ik ben 29 jaar en word op 9/9 geopereerd aan een lekken tricuspiladis. Dat is de mitralisklep van de rechterkant. Ik heb er erg veel last van en herken de kortademigheid, duizeligheid, snel versnelde hartslag en hartkloppingen erg goed. Sommige dagen is het gewoon de dag doorkomen en hopen op morgen beter..
    Ik hou ook een blog bij (al moet ik dringend nog eens iets schrijven!). Als je naar de eerste post gaat, kan je lezen welke klachten ik heb en wat de chirurg wil doen. En als je vragen hebt: fire away!

Groetjes
    Sandra

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Nieuw op dit forum
Je informatie: