default-header

moet ik me zorgen maken?

Home Forums Hartfalen moet ik me zorgen maken?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    bert
    Sleutelbeheerder

Hallo,

Ik ben 50 jaar en sinds de zomer, we waren op vakantie naar Italie, is het begonnen.
    Ik hield daar in eens erg veel vocht vast. Vooral dikke buik armen en erg benauwd. Daar ben ik naar een arts geweest en kreeg plaspillen, heb het erg rustig aangedaan en uiteindelijk zakte het weer. Eenmaal weer thuis gestopt met de plaspillen (met toestemming huisarts) Na een aantal weken weer benauwd. Naar de cardioloog. Daar kwam ik al omdat ik jaren een te hoge bloeddruk had. Hij heeft me laten bloedprikken en ik kreeg een hartfilmpje. Hij zei dat ik op het randje hartfalen zit en schreef me 2 soorten plaspillen voor. Ik ben erg geschrokken maar denk steeds misschien gaat het wel weer over. Als ik alles zo lees en navraag bij huisarts is dit niet zo. Over een paar weken moet ik weer naar de cardioloog, Ik krijg dan een hartecho. Waar gaan ze dan naar kijken? En ook voor overleg hoe het gaat met de plaspillen. Op dit moment voel ik me echt niet fit. Erg moe, en het gevoel dat ik snel vocht vasthoud. Ik gebruik mijn medicatie nu 4 weken, Moet ik al verbetering verwachten. Ik wil niet somber zijn er zijn veel mensen die het erger hebben dan ik. Maar wat kan ik verwachten? Wie wil me antwoord geven. Of wie heeft het zelfde. Misschien maak ik me wel veel te druk.

groetjes Wiepje

#87784 Reageer
    Anoniem
    Inactief

Hoi Wiepje,

Denk dat ze ook willen weten wat de oorzaak is van je hartfalen, misschien een lekke klep of iets anders..en dan kunnen ze wat gerichter medicatie geven..
    maar als je vocht vast houd is dat toch een veeg teken…heb je ook een beperkt natriumarm dieet voorgeschreven gekregen met vochtbeperking??..iets wat mij wel logisch lijkt als je zoveel vocht vast houd..

Zou je niet te druk hierover maken…want stress is ook niet goed voor je hart…is makkelijker zeggen dan doen..maar echt..laat het over je heen komen..
    ze zijn er mee bezig..en er komt vast een behandelplan uit waardoor je je toch beter gaat voelen..maar door al dat vocht voel je jezelf ook niet goed..

ik heb die volle buiken vocht zelden..maar weet wel als ik het heb dat ik mijzelf totaal niet lekker voelt…

Sterkte met de onderzoeken…en probeer je kalm te houden!!..

Groetjes,

marjolijn

#87786 Reageer
    witost
    Deelnemer

Dank je Marjolein voor je antwoord, ja als ik jou geschiedenis bekijk waar heb ik het dan over. In het verleden had ik heel erg migraine, soms wel drie keer per week, en kreeg ik via de cardioloog andere medicijnen, exforce sinds die tijd is mijn migraine weg. Toen zat ik in de wao, vanaf dat ik geen migraine meer had heb ik mijn rijbewijs gehaald en heb weer een baan en heel veel energie. Door dit gedoe wat ik nu heb, staat mijn energie op een laag pitje ik werk nog wel, heb een part time baan in de zorg en kan het net redden zo. Maar ik ben terleurgesteld in mijn lichaam. Maar ik zal de onderzoeken verder afwachten en dan maar eens zien wat de cardioloog zegt.

Nog erg bedankt , het is fijn om met mensen erover te hebben die weten waar het over gaat.

groetjes Wiepje

#87787 Reageer
    Anoniem
    Inactief

De hele onzekerheid vreet ook energie hoor..maar kom op..
    zelfs met mijn dingen werk ik fulltime..wel met wat aanpassingen..maar ik trek ook energie uit mijn werk..heb gelukkig geen lichamelijk werk..dat scheelt..maar je hersenpan kraken kan ook soms heel vermoeiend zijn..hihihi..

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: moet ik me zorgen maken?
Je informatie: