maandag 23 november heb ik een nieuwe hartklep gekregen!
Hij zit dr in! (een kunstklep)
er was een wachtlijst van 11 weken. Maar die bleek er eigenlijk helemaal niet te zijn! Toen de preoperatieve onderzoeken klaar waren en mijn mond mishandeld was mocht ik al na een week onder het mes.
23 november was de operatie en 28 november kwam ik al weer thuis! (5 dagen na de operatie!)
Tvalt me tot nu allemaal heel erg mee. Geen pijn gehad. Geen complicaties.
Het enige waar ik me zorgen om maak is die ene kg die ik mag tillen. Ik heb al weer veel meer gedaan dan eigenlijk mag. Ik neem me elke dag weer voor om niks te doen. Niet te tillen en gewoon stukjes wandelen. en zow. Maar gisteren zat bijvoorbeeld de wc verstopt. Die heb ik dus wel even staan ontstoppen. Niet slim. Maar op zon moment doe ik het gewoon. Heb er geen pijn aan over gehouden maar kan me voorstellen dat het borstbeen op deze manier niet goed hersteld> Zijn er nog methoden voor om te merken als je te veel doet?
Ik heb mezelf nogmaals voorgenomen om vanaf vandaag weer echt rustig aan te doen en me aan de niet meer dan 1 kg til regel te houden. Vind het gewoon erg erg moeilijk. Gisteren heb ik ook eten staan koken de baby een tijdje rondgedragen (ze weegt 7 kg)
Ondertussen zie ik dat mijn vrouw het eigenlijk TE druk heeft ondanks de hulp die we al krijgen. Al met al voelt dat nog het meest machteloos.
Nou ja.. beetje een onsamenhangend verhaal.
Groet Rene