default-header

Met meer vitamine C in bloed > minder hartfalen

Home Forums Hartfalen Met meer vitamine C in bloed > minder hartfalen

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #87981 Reageer
    volhoudster
    Deelnemer

    ik kan alleen voor mezelf spreken,ik mag nl geen fruit ivm allergieën.maar normaal zou dat genoeg moeten zijn,echter er zijn bepaalde medicijnen voor het hart die de vit c en andere uit het bloed halen,zoals bij mij het kalium door de plaspillen..maar mischien kan lisa hier meer over vertellen.
    gr leny

    #87982 Reageer
    Lisa
    Gast

    [quote]Is het niet voldoende om gewoon genoeg fruit te eten waar veel vitamine c in zit. B.v. sinaasappels of manderijnen? En voldoende groente? Of heb ik meer nodig.
    Groeten Hanneke[/quote]

    Hallo Hanneke,

    Veel (rauwe) groente en fruit (blijven) eten is ook heel belangrijk – want vitamines in de natuurlijke vorm zijn het beste – maar het is wel moeilijk om via voeding alleen aan een dosis C te komen die beschermt tegen allerlei kwalen en een dosis (500 mg en meer) die de kans op sterfte door hartfalen kan verminderen.
    Gekookte groenten verliezen hun C gehalte grotendeels.

    Voorbeeldje C uit fruit:
    om 500 mg uit sinaasappels te halen moet je (elke dag) meer dan een kilo (schil niet meerekenen) eten …. je krijgt dan wel ook veel andere stoffen binnen, bv fructose en cellulose.
    Of allergenen?
    Vitamine C werkt trouwens ook als een natuurlijke antihistamine.

    De ADH is 70 mg, maar dat is minimale dosis C tegen scheurbuik krijgen, maar het is niet de optimale dosis, die ligt veel hoger (bedenk dat geiten in stresstijden zelf vele grammen C aanmaken, meer dan 10 gram, wij kunnnen dat niet (meer))
    Om bv een ernstige (levensbedreigende) virusinfectie te bestrijden is een heel hoge therapeutische dosis C nodig (bv via een infuus), die dosis kan nooit uit voeding gehaald worden. Vitamine C daalt peilsnel als je een virus hebt…… het is antiviraal en ontgift(neutraliseert) het virusafval.

    Er is ook vitamine C in natuurlijke vorm te koop tegenwoordig: dat is C uit acerolabessen, camucamu ed vruchten. Maar dan moet men geen allergie ervoor hebben natuurlijk,.

    Meer info over het grote belang van vitamine C op een rijtje gezet door dr Beunk:
    http://www.jbeunk.nl/VitamineC.html

    groetjes,
    Lisa

    #87983 Reageer
    Lisa
    Gast

    Lisa schrijft:
    [quote]volhoudster schrijft:
    [quote]
    http://www.mesologie.nl

    gr leny[/quote]

    Hoi Leny,

    Ik heb gelezen hoor…. en dat er maar veel mesologen mogen komen in Nederland 🙂
    Ik zag er ook eentje bij mij in de buurt…. misschien ga ik me daar eens laten doormeten, eens kijken wat er uit komt 🙂

    Groetjes,
    Lisa

    #87984 Reageer
    volhoudster
    Deelnemer

    fijn dat je even de tijd hebt genomen om dit te lezen..veel kans kan de mesoloog ook iets voor jou betekene.
    Wist je dat gevoeligheid voor onstekingen vaak samengaat met hart en vaatziekte?? ik heb al vanaf mijn jeugd allerlei onstekingen.maar ook de hart en vaatziekte zit in de fam,net als diabetes.
    Nu krijg ik een suplement dat werkt voor die onstekingen,allergieën .en mijn vaten schoonmaakt.
    deze :Informatie over AOV Serrapeptase 5 mg

    Proteolytisch enzym met werkzaamheid als ontstekingsremmer, oedeembestrijder, expectorans en bloedvatreiniger

    Samenstelling per dagdosering (4 tabletten)
    Serrapeptase 20 mg
    komt overeen met een biologische waarde van
    40.000 IE.

    Ingrediënten
    Vulstof (calcium carbonaat), antiklontermiddelen (magnesium stearaat, silicium dioxide, stearinezuur), cellulose- acetaat-ftalaat (coating), serrapeptase.

    Eigenschappen
    Serrapeptase is een proteolytisch enzym dat van nature voorkomt bij zijdewormen (zijderupsen) die het benutten om een opening te maken in de cocon waarin ze zijn ingesponnen. De zinkhoudende enzymmoleculen worden niet door de rupsen zelf geproduceerd, maar door bepaalde in hun ingewanden aanwezige micro-organismen (Serratia E15-bacteriën).
    Vastgesteld is dat serrapeptase beschikt over anti-inflammatoire, oedeem bestrijdende en slijm losmakende eigenschappen, en dat het tevens helpt vaatwandaanslag te verwijderen. Ook zijn er aanwijzingen dat serrapeptase in staat is bloedstolsels op te lossen.
    Vanwege de anti-inflammatoire eigenschappen wordt serrapeptase behalve als adjuvante therapie bij de antibiotische bestrijding van infectieziektes onder meer toegepast bij de behandeling van reumatoïde artritis en andere gewrichtsaandoeningen. In tegenstelling tot de bij gewrichtsklachten veelgebruikte farmaceutische NSAID’s (non-steroidal anti-inflammatory drugs) veroorzaakt dit enzym geen ongunstige veranderingen in het prostaglandine-metabolisme. Daarom heeft men bij toepassing van dit biologische middel geen last van de vele, soms zeer ernstige bijwerkingen die zich bij farmaceutische ontstekingsremmers kunnen voordoen.

    Aanbevolen dosering
    2 x daags 1-2 tabletten op een nuchtere maag innemen.

    Dit product is hypo-allergeen.

    Productnummer
    8828, 60 tabletten, EAN 8715687882802

    Bron: AOV

    De mesoloog gaat eerst nog met de huizer apotheker overleggen ivm wisselwerking reguliere medicijnen.
    Als dit werkt,ben ik erg blij.want ik ben er erg huiverig voor om statines te gaan gebruiken,voor de cholestorol te verlagen,vanwege de ernstige bijwerkingen.

    Dit alles wordt ingezet om een hartinfarkt te voorkomen,vanwege een reststenose na het dotteren en stent plaatsen.
    Gr Leny

    #87986 Reageer
    Lisa
    Gast

    Hoi Leny,

    Serrapeptase heb ik ook 🙂 …. ik gebruik het al een tijdje periodiek, in afwisseling met de andere proteolytische enzymen die overtollig fibrine in bloed (en ook eventuele stolsels) afbreken. Dat zijn nattokinase en lumbrokinase. Ken je die al?

    Ik las voor het eerst over serrapeptase, een tijdje na mijn infarct in 1996: even uit de herinnering…. ik las toen dat ene dr Nieper (Duitse arts) hartinfarctpatienten het volgende gaf (ik dacht meerdere maanden na het infarct)….
    Serrapeptase, magnesium en nog iets, iets met een K.

    Ik ben pas veel later serrapeptase gaan gebruiken (van aov, toen ik een keer zag dat die het hadden, nu heb ik het liever zonder dat ftalaat er in).

    Die serrapeptase ruimt allerlei dood materiaal op….. niet alleen stolsels, maar bv ook littekenweefsel …. mooi toch?

    Over nattokinase:
    NATTOKINASE (subtilisine NAT: enzym uit Japanse, gefermenteerde sojabonen (Natto))
    Sterk fibrinolytisch enzym. Breekt fibrine (in stolsels/afzettingen) af.
    Versterkt de eigen produktie van plasmine en urokinase.
    Heeft geen invloed op INR blijft en prothrombinetijd.

    Met nattokinase ben ik voor het eerst begonnen in 2005.

    Als je (= men) veel last hebt van ontstekingen (zoals ik) dan komt er ook veel fibrinogeen in je bloed (kleverig spul is dat), en er ontstaan afzettingen op de vaatwanden als je lichaam het niet tijdig weer opruimt (door te weinig plasmine bv) waardoor je weefsels minder goed worden doorbloed. En de kans op een stolsel is dan natuurlijk groter.

    Ik ben er blij mee, met die enzymen…. het is voor mij een goed alternatief voor aspirine, want dat neem ik niet (kan er ook helemaal niet tegen).
    Ik heb de enzymen altijd bij de hand voor het geval ik een stolsel krijg … 1 potje lumbrokinase zit bv in mijn emergency-tas 🙂 …..

    Groetjes,
    Lisa 😉

    #87987 Reageer
    volhoudster
    Deelnemer

    die andere ken ik niet,maar als het van soja afkomt mag ik dat ook niet vanwege de allergie.
    ik heb al genoeg moeite met de lactose in de reguliere medicijnen..goh wat interresant zeg.

    de mesoloog heeft ook gemeten bij mij en 2 dochters die bij haar in behandeling zijn,dat het homostysteïne gehalte veel te hoog is.ook dit is een erfelijke kwestie,ook weer een hoger risico op hart en vaatziekte.
    Ik heb de cardioloog daar naar gevraagd ivm de vele miskramen die onze dochter heeft,haar gynocoloog zegt dat dit met foliumzuur en vitb 12 te verhelpen is.
    Volgens de cardioloog is dat een tijd veel in de aandacht geweest,maar men is erop terugkomen.
    Het risico is te verwaarlozen.

    Maar ik kan me voorstellen dat alles bij elkaar dus wel degelijk meer risico is.

    Om mijn bloed dun te houden geeft de stent een medicijn af,(ik weet niet welke) maar het is een osiris-stent,mischien weet jij dat??

    Daarnaast gebruik ik acetesylsalizuur 80mg cardio,en plavix 75mg 1 per dag.
    Gr Leny

    #87988 Reageer
    Lisa
    Gast

    volhoudster schrijft:
    [quote]die andere ken ik niet,maar als het van soja afkomt mag ik dat ook niet vanwege de allergie.[/quote]

    Dan is nattokinase voor jou niet goed, want het komt uit sojabonen ja..

    [quote]
    Ik heb de cardioloog daar naar [homocystein] gevraagd ivm de vele miskramen die onze dochter heeft,haar gynocoloog zegt dat dit met foliumzuur en vitb 12 te verhelpen is.[/quote]
    Volgens mijn orthomoleculaire bronnen is dat waar. Ook wat B6 er bij is nodig.
    En van de B12: cyanocobalamine is niet zo goed, B12 als methylcobalamine is beter en ook direct te gebruiken door het lichaam.

    [quote]Volgens de cardioloog is dat een tijd veel in de aandacht geweest,maar men is erop terugkomen.
    Het risico is te verwaarlozen.[/quote]

    En men…. dat zijn de farmaceuten zeker? Zij hebben nog geen pillen om homocysteine te verlagen 😉 …. follow the money.

    [quote]Maar ik kan me voorstellen dat alles bij elkaar dus wel degelijk meer risico is.[/quote]

    Ja, ik ook wel….
    Heb je al eens gelezen over APS? Daar moet ik aan denken als je het over miskramen hebt….. het heeft te maken met te stroperig bloed.
    In het forum staat er iets over….. bij het onderwerp: bloedcirculatie.

    [quote]
    Om mijn bloed dun te houden geeft de stent een medicijn af,(ik weet niet welke) maar het is een osiris-stent,mischien weet jij dat??[/quote]

    Nee, dat weet ik niet. Ik heb zelf geen stents. Maar ik dacht dat die nieuwe stents een ontstekingsremmer afgeven (maar ja, dat zijn vaak ook tegelijk bloedverdunners), dat medicijn moet de afweerrreacties verlagen.

    [quote]Daarnaast gebruik ik acetesylsalizuur 80mg cardio,en plavix 75mg 1 per dag. [/quote]
    Dat zijn allebei bloedverdunners….. mogen die wel bij serrapeptase gebruikt worden?

    Groetjes,
    Lisa 🙂

    #87989 Reageer
    volhoudster
    Gast

    Heb je al eens gelezen over APS? Daar moet ik aan denken als je het over miskramen hebt….. het heeft te maken met te stroperig bloed.
    In het forum staat er iets over….. bij het onderwerp: bloedcirculatie.

    [quote]Daarnaast gebruik ik acetesylsalizuur 80mg cardio,en plavix 75mg 1 per dag. [/quote]
    Dat zijn allebei bloedverdunners….. mogen die wel bij serrapeptase gebruikt worden?

    Groetjes,
    Lisa :)[quote]Ja, ik ook wel….
    Heb je al eens gelezen over APS? Daar moet ik aan denken als je het over miskramen hebt….. het heeft te maken met te stroperig bloed.
    In het forum staat er iets over….. bij het onderwerp: bloedcirculatie.[/quote]
    Dit heb ik nog niet gelezen,ga ik zo doen.
    [quote]Dat zijn allebei bloedverdunners….. mogen die wel bij serrapeptase gebruikt worden?

    [/quote]Dit gaat de mesoloog vragen aan de apotheker.

    #87990 Reageer
    Lisa
    Gast

    [quote]Dat zijn allebei bloedverdunners….. mogen die wel bij serrapeptase gebruikt worden?

    Dit gaat de mesoloog vragen aan de apotheker.[/quote]

    O ja, dat schreef je al :blush:

    #88008 Reageer
    volhoudster
    Gast

    vandaag een mailtje gehad van de apotheker,in eerste instantie mocht ik de serrapeptase niet gebruiken,na grondig onderzoek mag het samen met die plavix.
    mocht ik toch diaree krijgen of buikpijn ,moet ik meteen aan de bel trekken.
    ik heb nu q 10 en magnesium 125 en de vitamine d 3 druppels ,plus de serrapeptase nu.
    ik hoop toch echt dat het wat beter met me gaat,vooral nu ik de betalblokker(bisoprolol) niet hoef te gebruiken,maar ook daarvoor heb ik andere gehad.
    Ik blijf verschrikkelijk duizelig en heb lichte hoofdpijn..
    Nu maar even afwachten .hoe verder .de revalidatie zal wel meer duidelijkehid brengen voor me.ik zit no gop bericht te wachtebn,wanneer die strart.
    en nu ga ik voor de derde keer proberen mijn hartverhaal te plaatsen :huh:

    #88009 Reageer
    Lisa
    Gast

    volhoudster schrijft:
    [quote]
    en nu ga ik voor de derde keer proberen mijn hartverhaal te plaatsen :huh:[/quote]

    Nou Leny, het is gelukt hoor, ik heb net je verhaal gelezen (ik reageer hier maar even)…. je doet je nickname eer aan :)…..

    Mooi dat je toch de serrapeptase mag proberen…. hopelijk lost dan die tweede vernauwing die niet gedotterd kan worden op….. heb wel geduld, het gebeurt niet in 1 nacht ;).

    En ik heb recentelijk nog gelezen dat dotteren/stents niet beter zijn dan alleen medicijnen nemen (op de langere termijn is er namelijk geen verschil in resultaten gevonden)… en dan zitten daar nog niet eens enzymen zoals serrappetase bij 😉 . Het lichaam gaat ook zelf in de buurt nieuwe bloedvaten maken als ergens een verstopping zit.

    Succes he, ook met de revalidatie.
    En beterschap, want duizelingen zijn erg naar.

    Groetjes,
    Lisa

    PS nav je hartverhaal nog:
    Gaf de betablokker je misschien ook meer last van je asthma?? Ik kreeg het benauwd van betablokkers, alsof mijn keel werd dichtgeknepen.. Door aspirine kreeg ik dat gevoel ook (bij dagelijks slikken was dat: ik bedoel die zakjes ascal/carbasalaatcalcium.of acetylsalicylzuur dat de cardiologen vaak geven, dat is hetzelfde als aspirine)).

    #88010 Reageer
    volhoudster
    Deelnemer

    goh ik hoorde deze week ook van iemand dat de revalidatie wel eens een natuurlijke bypass geeft,dus das dan zeker mooi meegenomen.
    even over die astma..ik heb ook last van hooikoorts en ben voor vele dingen allergisch.dus blijft het voor mij een zoeken naar een gulden middenweg.

    ik weet niet wat of welk middel ik gevoelig ben,wel is het zo dat de plaspillen ook de bloeddruk verlagen,en juist die middelen ontrekken het kalium uit je lichaam.

    ik hoop echt dat ik eens zover kom ,dat ik geen medicijnen meer nodig zal hebben,of in ieder geval veel minder dan nu..

    gr leny

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
Reageer op: Met meer vitamine C in bloed > minder hartfalen
Je informatie: