default-header

Lotgenoot gezocht met NAH na Hartstilstand

Home Forums Algemeen Lotgenoot gezocht met NAH na Hartstilstand

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #79818 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Lectori Salutem!

    De situatie waarin wij ons begeven is nogal uitzonderlijk, althans zo lijkt het.
    Met deze oproep hopen wij in contact te komen met mensen die in een soortgelijke situatie zitten.

    Ons verhaal in grote lijnen;
    Mijn vriend heeft recent een hartstilstand gekregen en is adequaat met AED behandeld.
    Een operaties met diverse omleidingen volgde.
    Hij is nog jong, veertiger, heeft een drukke baan en een dito sociaal leven.
    Door de val na zijn hartstilstand is er forse hersenschade ontstaan en heeft hij wat men noemt NAH (niet aangeboren hersenletsel).
    Er zijn nauwelijks tot geen lichamelijke beperkingen. Het hersenletsel lijkt voornamelijk cognitief, maar heeft vooralsnog grote invloed!
    Als partner bemerk ik persoonlijkheidsverschillen en dat levert behoorlijke spanningen op.

    Revalidatieprogramma’s voor zowel het hart als het hoofd zijn niet geënt op de combinatie van beide aandoeningen en de andere patiënten zijn veelal oudere personen met totaal andere aandoeningen. Er is dus weinig aansluitend en herkenning voor ons.

    Zijn er ook andere mensen met een vergelijkbare aandoening?
    We zouden zeer graag in contact willen komen.

    #88377 Reageer
    Adrem7
    Deelnemer

    hallo,

    Heb 18 maanden geleden zwaar hartinfarct gehad. 2 hartstilstanden binnen 4 uur. En voor mij gevoel een bijna dood ervaring.
    Gereanimeerd via aed. hartbeschadiging. nog hartcapiciteit van 38 procent.
    Ben een vrouw van 56, niet geopereerd, maar zit er wel aan te komen, 2 lekkende hartkleppen, door schade hartinfarct. Wat betreft lichamelijke en geestelijke veranderingen.
    Heb helaas wel lichamelijke beperkingen en ook geestelijke. Heb concentratie-problemen en ben emotioneel compleet in de war. Ben niet meer de persoon die ik was.
    Heb wel veel hulp gehad via emdr. Na een hartinfarct veranderd je leven en zeker na een hartstilstand. Je bent daarna nooit meer zoals je was. Maar als partner is dat moeilijk te begrijpen.En zeker als partner is het erg moeilijk om het te begrijpen. En die moet ook zeker hulp zoeken. Heel veel sterkte, ik hoop dat jullie beide hulp krijgen,

    gr. adi

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Lotgenoot gezocht met NAH na Hartstilstand
Je informatie: