default-header

Lage hartfunctie

Home Forums De jongere hartpatiënt Lage hartfunctie

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    bert
    Sleutelbeheerder

Hoi Allemaal,

Ik hoop dat jullie mij misschien verder kunnen helpen met ervaringen en/of wijsheden.
    Mijn lieve kleine zusje van 12 jaar heeft sinds 9 jaar cardiomyopathie. Dit is gekomen nadat zij chemokuren heeft gehad.

In julie van dit jaar heeft ze een herseninfarct gehad wat niets met het hart te maken heeft. Volgens de artsen ‘domme pech’. Echter sinds dit infarct was ze al 4 maanden slecht aan het eten en drinken en het werd steeds slechter. Ondanks de ziekenhuisbezoeken werd ze niet opgenomen.

Afgelopen donderdag is ze alsnog opgenomen in het ziekenhuis en werd er verteld dat ze een hartfunctie heeft van 22%. Vandaag werd verteld dat ze een hartfunctie heeft van 13%.
    Ze is nu overgebracht naar het WKZ omdat de nierfunctie ook achteruit is gegaan.

Misschien wel hele domme vragen maar de schrik zit er behoorlijk in !! :S We wisten allemaal dat ze een hartpatiënt is maar afgelopen weekend zijn we ons rotgeschrokken. Ze praat ook niet en ze is zo ontzettend moe.

Hebben jullie ervaringen met zulke lage hartfuncties? En of dit verbeterd kan worden of hersteld misschien wel?

#92032 Reageer
    Roland
    Gast

Hallo Priscilla,

Wat een aangrijpend verhaal, ben er een beetje stil van. Wat is dit zwaar voor je zusje maar ook voor jou en je ouders. Wat zullen jullie je machteloos voelen. Ik zou willen dat ik je gerust zou kunnen stellen, het is zo begrijpelijk dat de impact groot is. Ik ben er van overtuigd dat je zusje de juiste zorg krijgt in het WKZ, vertrouw daarop.

Heel veel sterkte gewenst!

Hartegroet,
    Annemarie

#92033 Reageer
    Lotje
    Gast

Hallo Priscilla, Heel goed te begrijpen dat jullie ontzettend geschrokken zijn. Je vraagt naar mensen met ervaring. Helaas heb ik dat niet maar ik wil jou en jouw familie heel veel sterkte wensen de komende dagen.
    Groetjes.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Lage hartfunctie
Je informatie: