Hallo,
Ik heb zelf ook wel eens last van een te lage bloeddruk, door medicijnen. Wat ze in het ziekenhuis toen hebben gedaan is simpelweg een sterk verdunde zoutoplossing toedienen per infuus, zodat het bloedvolume stijgt en dan is het zo weer op pijl. Maar of dit bij iedereen kan, weet ik niet.
Je kan dit ook zelf doen, door gewoon simpelweg een paar koppen bouillon of soep of iets anders zouts vloeibaars te drinken. Dus eigenlijk het omgekeerde van wat ze adviseren om de bloeddruk laag te houden. Of alleen maar vocht en dan geen alcohol, want dan daalt de bloeddruk nog verder. Maar mocht je een zout en vochtbeperking hebben, dan zou ik dat alleen in overleg met de arts doen. Het laatste waar je op zit te wachten is decompensatie. Dan lig je weer in het ziekenhuis.
Vreemd dat het ziekenhuis geen oplossing kon bieden. Wat mij overigens verteld is, is dat een lage bloeddruk zo lang er geen klachten zijn, geen kwaad kan. Maar ik kan me voorstellen dat je echt duizelig wordt en dat soort klachten. De waardes zijn wel laag inderdaad.
Wat ik denk is dat het mogelijk ook de pols van 110 verklaard. Je hart probeert op deze manier toch alle organen van zuurstofrijk bloed te voorzien. Door de frequentie te verhogen.
Succes!