default-header

katharisatie ?

Home Forums Algemeen katharisatie ?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    bert
    Sleutelbeheerder

[color=#800040]hallo ik wacht op een oproep voor katharisatie wie kan mij zeggen of dat pijnlijk is en of wat er gebeurt aub :unsure: [/color]

#91191 Reageer
    sandrar
    Deelnemer

Hallo

Een katherisatie is een soort onderzoek, waarbij ze via de lies (al wordt soms ook de arm gebruikt) langs de aders naar het hart gaan om daar verschillende drukken enzo te meten.
    Ikzelf heb mijn tweede eind februari gehad. Ik moest ’s morgens binnengaan, mijn lies werd ontsmet ik en werd rond 11u (ligt gewoon aan volgorde vd dag) naar een operatiekamer gebracht. De cardioloog die mij altijd opvolgt, deed deze katherisatie zelf. Mijn lies werd verdoofd, waarna de 2 sneedjes maakten. Hierlangs gingen 2 buisjes naar het hart. Dan kreeg ik af en toe een contractievloeistof ingespoten (via lies), waar mijn hart wel sneller van ging kloppen. Maar ik kon alles volgen op een scherm en ze zeiden ook altijd wat ze gingen doen, wat ik kon voelen enz. In totaal ben ik een dik half uur in de OK geweest.
    Om het bloeden te stoppen had ik 2 keuzes: of met een soort bankschroef het dichtdrukken, of propjes in de wondjes die het bloed daar meteen stelpen. Dit tweede is nieuw en wordt niet altijd terugbetaald door de verzekering. Na een nacht observatie mocht ik naar huis.
    Ik raad je wel aan goed te rusten als je thuis bent. Dit had ik bij mijn eerste katherisatie niet gedaan en daardoor heb ik er nog een half jaar last van gehad in mijn liesstreek.
    Als je nog vragen hebt: ik kijk geregeld op het forum.

Groetjes
    Sandra

#91197 Reageer
    Anoniem
    Inactief

Hallo

Mijn katherisatie ging heel makkelijk, zonder problemen..
    Ging via de pols en het is pijnloos verlopen. Behalve dan het prikje in de arm. Het viel mij 100% mee.
    Was ongeveer 2 jaar geleden.
    Na afloop moet je nog een tijdje in een prachtige ruimte , met heerlijke uitruststoelen . Ik kreeg ook een lunch en de verzorging was top..
    Zodra er geen kans is op een bloeding vanwege het wondje in de arm, mag je naar huis.
    Maak je niet te ongerust, komt allemaal goed.

Sterkte en ik hoorde dat je ook vooraf bv. een pilletje kan krijgen waarvan je heel rustig bent.
    Misschien een idee om dat te vragen?

Hoor ik hoe het gegaan is?
    Hartegroetje
    Cesarina

#91251 Reageer
    Frenkieboy
    Gast

Hoi,

Ik ben 11 keer gekatheriseert en het heeft geen 1 keer pijn gedaan.
    Maar het was wel elke keer spannend.

Succes!

Gr Frenk

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: katharisatie ?
Je informatie: