Hallo Denise
Ja in feite is het niet goed om je niet aan de voor geschreven pillen te houden.
Maar eerlijk gezegd doe ik dat ook weleens. Iedereen heeft een andere reactie op medicijnen. Maar je moet er natuurlijk wel heel voorzichtig mee zijn.
Las laatst dat medicijnen eigenlijk nooit worden getest op vrouwen en dat ze daarom ook anders kunnen reageren.
Gek eigenlijk……………en daar had ik nooit bij stil gestaan.
Maar het is wel een gegeven waar men rekening mee moet houden.
Helaas gebeurt dat nog niet!
Soms is het ook een zoeken naar de juiste dosering en dat is voor de artsen lastig..
Ga er toch maar eens over praten met je huisarts.
Zelf kreeg ik na mijn openhart operatie medicijnen om de hartslag langzaam te houden.
Sotalol is de naam.Dat was vlak na de operatie…Toen ik 2 maanden later nog die hoge dosis slikte ben ik vragen gaan stellen want mijn hartslag was veel te traag.
En daar voel je je niet prettig bij..maar tegen de tijd dat ik weer zo n pli moest nemen voelde ik mij eigenlijk goed en ging de hartslag beter.
Na de pil begon het weer traag te gaan…en ja dan ga je denken…hoe zit dat en zodoende ben ik vragen gaan stellen aan de cardioloog.
En dat was ook zo..nu slik ik halve tablet en dat gaat veel beter.
Zelfde ervaring met een ander medicijn, ook de laatste maand na de operatie.
Vaak moet je ook meedenken met de artsen en alert blijven.
ALs ik het zelf niet had gevraagd slikte ik die hoge dosis nog steeds..zo zie je maar weer.
Maar het blijft beter om toch te overleggen met je huisarts..dat voelt toch beter, dus gauw doen he!
hartegroetjes
Cesarina