hallo, ik heb even een vraagje over mijn vriend:
3 weken geleden werd hij snachts wakker van hevige steken in zijn borst/hart. hij dacht dat het het einde was en is blijven liggen tot hij in slaap viel.
volgende dag had hij heel erge last links onder zijn borst. onder zijn oksel zegmaar, pijn als je er op drukt, pijn bij bewegen enz. hij beschrijft het als een drukkende/stekende pijn. we zijn toen naar het ziekenhuis gegaan. daar is alles gecheckt wat gevaarlijk kan zijn ( hart, longen enz) maar niks gevonden..
ook had hij last van trillingen in zijn bovenbenen en een slap gevoel
ze dachten aan een ontsteking, daar heeft hij remmers voor gekregen die hij een week heeft geslikt maar niet aansloegen, daar is hij toen mee gestopt.
1 week geleden zei hij dat de pijn minder werd en dat het wel wat beter ging.
gisteravond kreeg hij ineens erg last van bonzen van zijn hart, hij voelde het in zijn slokdarm en keel kloppen, kreeg het benauwd en duizelig…ook werd zijn \\\\\\\’ontsteking\\\\\\\’ erger. dit heeft 2 uurtjes geduurd en is toen weer weggegaan, wel had hij nog steeds ergere last van zijn \\\\\\\’ontsteking\\\\\\\’
vanochtend was zijn ontsteking weer net zo als vorige week. wel wat minder dan 3 weken geleden maar nog wel aanwezig.
maar ik ben hardstikke bang dat het iets ernstigs is, het is toch zijn hartstreek, het voelt benauwd en beklemmend. ik heb wel gelezen dat als je er op drukt en het wordt erger dat het dan niet je hart kan zijn, maar waar kwam dan ineens dat bonzen vandaan?????
mijn vriend is erg eigenwijs, vind dat er niks aan de hand is en dat het vanzelf wel over gaat… maar ik integen ben zo bang dat het wel ernstig is.. maar mijn vriend wilt niet naar de dokter…
heeft u enig idee wat het kan zijn? het voelt niet dik of blauw aan..maar het is wel een constante pijn. hij voelt het erger als je er op drukt, bij bewegen, bij ademen, hoesten, lachen. en bij inspanning. als hij bijvoorbeeld de trap op loopt en hij is eenmaal boven wordt het even erger. Maar ook als hij moet sturen met autorijden doet het pijn.
hij heeft 3 dagen geleden weer bloed laten prikken op trombose en op een ontsteking. allebei is niks van te vinden in zijn bloed. wat kan dit in godesnaam zijn\?
kunt u mij misschien gerust stellen? ik begin echt helemaal door te draaien hierin, dit gaat al 4 weken zo… ik hoop dat iemand dit herkent en weet wat het is?? of juist niet herkent zodat ik weet dat het niet zijn hart is……
groetjes moon