Hoi ! Ik ben Nina, 33 jaar en vorig jaar juni lag ik plotseling op Hartbewaking door het blijven hoesten van 2 dosis corona 2 maanden er voor. Geen idee wat er gebeurde want ik werd alleen door de huisarts doorgestuurd naar SEH omdat mijn zuurstofgehalte te laag was, ik dacht ff aan de zuurstof of puffer mee naar huis en door. Later hoorde ik dat mijn longen vol waren en mijn hart maar voor 18% functioneerde. Na een week op de IC en een week hartbewaking mocht ik naar huis. Hierna volgde een traject van medicijnen en hartrevalidatie. Na een jaar thuis te hebben gezeten ben ik weer sinds 2 maanden aan het werk. Dit jaar eind mei heb ik een controle gehad met het bericht dat mijn pompfunctie tegen de 40% is en “hersteld” verklaard door de cardioloog. Alleen de afgelopen 4 weken, ervaar ik steekpijn op mijn borst en schouderblad links. Ik wil in eerste instantie niet gelijk aan de telefoon hangen maar moet ik mij zorgen maken? Kan hartfalen terugkomen ondanks het trouw slikken van de medicijnen ? of is mijn lichaam nu gewend geraakt aan de medicijnen dat het lichaam om iets sterkers vraagt ?
Dank alvast !
Nina