hoi hoi..
ja..standaard moet je naar de kaakchirurg..dit is om te kijken of er geen ontstekingen of iets anders verborgen is wat bij je genezing in de weg staat..
als je nog verstandkiezen heb…zoals ik bij de eerste operatie..kan je er vanuit gaan dat ze die gaan trekken..daar die het zwakste zijn van je hele gebit…en als er een probleem is dat je daar het eerste last van heb…
Verder kan ik je vertellen dat ik bij de eerste operatie ook geen problemen had en geen klachten…ik was heel snel weer mobiel…na 8 dagen was ik het ziekenhuis uit..
ik ben half januari geopereerd…en zo’n half maart begonnen met de revalidatie..
toen ben ik ook deels gaan werken…eerst bv maandag/woensdag en vrijdagochtend…
daarna alle ochtenden…ik mocht nog niet fulltime werken zolang ik bezig was met de revalidatie…dus toen dat was afgelopen na zo’n twee maanden..ben ik weer fulltime begonnen…ook omdat dit net viel in de feestdagen tijd was dat wel lekker…
Revalidatie is altijd handig..je hoeft niet ..maar ze raden je het aan…zo leer je weer sneller met je lichaam om te gaan..en wat je wel en niet kan doen…en er zitten daar altijd mensen met medische kennis..dus je kan je vragen ook kwijt..
ze organiseren ook speciale bijeenkomsten met bepaalde onderdelen waar je heen kan gaan…ook voor je partner eventueel…
zelf had ik daar niet zo’n behoefte aan..maar iedereen is anders he…
Dus even in het kort..
na 2 maanden na de operatie revalidatie…waar dan ook eventueel gelijk een reintegratie op je werk kan beginnen…
na je revalidatie wat ongeveer 2 maanden duurt kan je weer fulltime aan de slag..
dit is ook afhankelijk denk ik met wat voor soort werk je doet…en hoe je je voelt…
heb je nog vragen..kan je ze gerust stellen…