default-header

Ik wil wel… het lukt vaak niet! Interview Hartbrug 05-2012

Home Forums Algemeen Ik wil wel… het lukt vaak niet! Interview Hartbrug 05-2012

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #79934 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Naar aanleiding van het interview dat Henri Haenen met mij had en dat in Hartbrug van oktober 2012 werd geplaatst, kreeg ik de vraag waarom ik niet meer of vaker op het forum hier aanwezig was. Deze vraag bracht me wat in verwarring… Nu, na goed nadenken, kan ik daarop reageren: ik zou het wel willen, echter mijn andere activiteiten vragen soms veel tijd, soms zo veel dat ik zou willen dat een dag 2x 24 uren had en ik tientallen jaren jonger was…

    Wat die andere activiteiten zijn?
    Wel, activiteiten met mijn vrouw (met haar reuma sinds 1988 met de goede en vaak ook slechte dagen), mijn kinderen en kleinkinderen, kerkelijke- en maatschappelijke activiteiten (waarbij de contacten en gesprekken met hen die naar de mens gesproken aan het einde van hun aardse leven zijn indringend en over en weer verrijkend zijn) en ga zo maar door. Steeds meer dank ik mijn / onze lieve Heer dat ik één van zijn grondwerkers kan en mag zijn! En ja, dan heb ik ook nog mijn weblog (http://jaapzegt.wordpress.com), daar wil ik ook tijd aan besteden. De weblog is voor mij ontspanning en meteen ook een vorm van zelfreflectie, het bepaalt mij en ook de lezers heb ik begrepen bij de gedachte dat veel onderwerpen om over na te denken zijn, niet alleen voor nu maar ook voor later en ook voor als we met onze ‘laatste’ dagen bezig zijn….

    Dat alles bij elkaar én het feit dat ik de ene dag voor mijn gevoel enorm veel kan en de andere dag even een pas op de plaats moet maken is de reden dat ik niet elke dag op het forum aanwezig ben. Ook speelt mee dat ik soms als anderen genieten van de nachtrust en mij dat op dát moment door omstandigheden niet lukt, ik het forum wél bezoek maar niet steeds in staat ben om actief te zijn, laat staan te reageren. Ik weet dat ik niet de enige ben, ik zie regelmatig dat er ‘hartgenoten’ zijn die als ‘gast’ of als lid in de nachtelijke uren op het forum aanwezig zijn en dus (veronderstel ik) op dat moment mijn collega zijn…

    Ik hoop dat ik op deze wijze een en ander verduidelijkt heb… Dit tot tevredenheid van hen die een reactie hebben gevraagd… Niet tevreden of meer informatie gewenst? Mijn persoonlijke email-adres staat in mijn profiel…

    Ik ga nu naar bed en ga proberen te slapen, u/jij ook?
    Welterusten!
    Jaap Laning.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
Reageer op: Ik wil wel… het lukt vaak niet! Interview Hartbrug 05-2012
Je informatie: