Hallo allemaal.
Ik ben Mandy, een doodnormale meid van 31 uit Amsterdam. Ik heb een fulltime baan als tramconductrice en en als de meeste leeftijdsgenootjes hou ik naast mijn werk wel van een feestje of andere leuke dingen doen met vrienden.
Vorige maand is mijn leven echter drastisch veranderd toen ik de diagnose hartfalen kreeg. Als ik de mensen in het ziekenhuis moet geloven betreft het zelfs een vrij ernstige vorm en moet mijn leven drastisch veranderen. In 1 klap loop ik in de ziektewet, ben ik gestopt met roken (of doe ik hier een poging toe), ben ik bijna compleet gestopt met frisdranken drinken (waar ik liters en liters van dronk, vooral omdat ik simpelweg altijd dorst heb), eet ik bijna geen zout meer, slik ik de zwaarste medicijnen maar moet ik de “leuke” pilletjes in ene laten staan en kan ik amper iets ondernemen zonder helemaal gesloopt in bed te belanden. En dan willen ze nog dat ik af ga vallen ook!
Ik ben met heel veel vragen blijven zitten toen ik thuis kwam uit het ziekenhuis. Ik hoop dat de meeste in de komende weken nog beantwoord gaan worden tijdens bezoekjes aan de cardioloog, de hartfaalpoli en de bedrijfsarts, maar waar ik vooral naar op zoek ben is lotgenoten van mijn leeftijd en hoe jullie hiermee omgaan. Ik begin me langzaam te beseffen dat mijn leven nooit met het zelfde kan, zal of mag worden, maar hoe mijn leven er dan wel uit komt te zien heb ik werkelijk nog geen flauw idee van, misschien dat jullie me hiermee een beetje kunnen helpen.