Dag mensen,
Ik zal me gelijk even een beetje voorstellen.
Danielle, 25 jaar, moeder van een zoontje van bijna 1 :laugh:
Ik heb al een aantal jaar last van een hoge hartslag, verschillende medicatie voor gehad, tijdens m’n zwangerschap niks mogen slikken, dit ging gelukkig goed!
Een aantal maanden geleden ging in naar de huisarts voor iets anders en toen kwam er weer aan het licht dat m’n hartslag toch echt te snel ging en weer onregelmatig. Daarom weer begonnen met 2x daags 5 Mg ivabradine, na een ecg en echo te hebben gehad.
Ook een 24 uurs holter.
Fietstest heb ik voor klaargezeten maar mocht niet doorgaan omdat ik al begon met een hartslag van 140/150.
Gisterochtend werd ik wakker na een onrustige nacht en ik voelde m’n hart alweer racen, ook kreeg ik een druk op de borst en een krampend gevoel tussen m’n schouderbladen.
Om 08.00u gelijk de huisarts gebeld, eerst een hartslag die hij handmatig niet kon meten. Later een hartslag die gemiddeld rond de 150 zat en onregelmatig was. Ook had hij het over een mogelijke 2e graads av block??
Nitro gehad, geen effect waarop hij besloot de ambulance te bellen. :dry:
De monitor van de ambulance gaf het zelfde aan dus wilden ze me naar de eerste hart hulp vervoeren, hup eerst een infuus waar ik wat aspirine?? En fentanyl doorheen kreeg.
In het ziekenhuis uren aan de monitor gelegen, hart/longfoto was goed, bloed was volgens hun goed, maar die hoge schommelde hartslag bleef.
Einde van de dag mocht ik weer naar huis met verhoging van m’n medicijnen, en met de nadruk op als ik er weer last van kreeg 112 te bellen.
De dienstdoende cardioloog gaf ook aan, dit gaat zo niet meer, overleg met je eigen cardioloog voor andere oplossingen.
Andere oplossingen? Welke? Niet gevraagd.. Dus maar gaan googelen.
Nu leef ik over een efo onderzoek? Is dit iets wat ik kan vragen aan de cardioloog of vraag ik dan iets heel stoms?
Iemand verder nog ideeën?
Ik ben erg geschrokken, en wil het niet weer meemaken..