default-header

hoe nu verder ??

Home Forums Algemeen hoe nu verder ??

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #80401 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    hallo hartgenoten
    Ik ben een {jonge} alleen wonende man van 52 jaar
    Helaas heb ik afgelopen vrijdag te horen gekregen dat ik een hartinfarct heb gehad en dat een gedeelte van mijn linkerhart afgestorven is. Ik krijg ook de nodige medicijnen en surf nu internet af voor informatie, vooral hoe ik het mijn kinderen en vriendin moet vertellen dat ik blijkbaar niet meer compleet ben.
    Ik ben ook erg nieuwsgierig hoe nu verder te leven, ik drink niet, ik eet vrij gezond, ik fietste regelmatig tot februari {het lukte niet meer}

    #91629 Reageer
    Marilene
    Deelnemer

    Hallo boompje,

    Mag ik vragen waarom de kinderen en vriendin niet mogen weten van je hartinfarct?
    Het zou juist een enorme steun voor je kunnen zijn om dit te delen met de personen die dicht bij je staan.
    Juist nu heb je zoveel vragen over van alles en nog wat en elke aandacht voor jou is nu belangrijk.

    Ik herinner mij ook het moment 5 jaar geleden. Was alleen bij de cardioloog na uitslag van aantal onderzoeken.
    en dan schrik je als dat zo onverwacht ineens wel negatief is.

    In de auto naar huis begon het goed door te dringen en gelukkig was er wel een dochter thuis om dit te vertellen.
    Dat is mijn ervaring … delen en vertellen…en dan komt er begrip en aandacht.
    Want hoe dan ook…dat heb je nodig.
    Veel sterkte en hartegroet,
    Marilene

    #91630 Reageer
    boompie
    Deelnemer

    Hallo Marlene, bedankt voor je reactie
    Natuurlijk mogen mijn kinderen en vriendin het weten {ze moeten het zelfs weten}, maar hoe vertel je de mensen die altijd op je steunen en mij zien als rots in de branding dat er nu even geen hulp van mijn kant kan komen maar juist nu met mij rekening moeten houden.
    Ik ben een type dat altijd zegt “met mij is het toppie”, maar nu moet vertellen dat ik dat kassie niet in elkaar kan zetten niet kan schilderen of de tuin ff doen voor ze, maar nu alleen ff kan zitten bij ze, dat geeft me een raar gevoel

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: hoe nu verder ??
Je informatie: