default-header

Hoe hebben jullie deze tropische dag overleefd?

Home Forums De jongere hartpatiënt Hoe hebben jullie deze tropische dag overleefd?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    bert
    Sleutelbeheerder

Beste lotgenoten,

Vandaag best een bijzondere dag moeten doormaken, onder andere in het ziekenhuis in Arnhem. (Rijnstate). Werd vanochtend mijn bed uitgezweet. Jahoor weer atriumfibrilleren!! En met een hoge pols ook en ik was echt enorm ziek. Als ik me heel rustig hield, kon ik me nog net verplaatsen. Dus maar naar de auto, die heeft airco. Ik denk eerst dat ding maar even laten afkoelen. Dus er naast gaan zitten in de schaduw, tot dat het gelukt was. Goed 20 graden in die bak. Tijd om veilig naar het ZH te rijden. Mijn hart onplofte bijna, maar zou er toch niet mee kappen. Dat weet je met atriumfibrilleren, wegraken doe ik ook nooit… in dat geval. Dus op zich kan je dan nog wel een klein stukje autorijden. Je wil immers ook geen fata morgana van 112 voor de deur. En voor atriumfibrilleren ga je ook geen 112 bellen.

Kom ik daar in het ZH en het wordt me toch druk!!! De ene naar de andere hartpatiënt en longpatiënt enzovoort wordt via 112 binnengebracht, logisch.. ik had me ook al op de spoed (SEH) gemeld. Hele personeel overbelast, artsen verpleegkundigen… alles. Tot overmaat van ramp trok de airco het daar ook niet, om dat het gebouw net enorm was vergroot en de centrale airco nog niet was versterkt. Dus het werd me daar bloedje heet. Toch uiteindelijk een infuus aangelegd met iets om de ritmestoornis weg te krijgen. Normaal doen ze dat bij mij elektrisch maar om een aantal reden kon dat even niet. Merkte al wel dat ik veel vocht aan het verliezen was. Ritmestoornis weg, maar duizelig. Bleek zwaar uitgedroogd door de hitte daar. Kom thuis, stort bijna in elkaar. En dat met een normaal hartritme. 3liter water, soep en zout extra erin, zowel kalium als natrium ondertussen nadert de avond en het koelde gelukkig wat af. Knapte enorm op. Bloeddruk van 80/50 naar 124/75. Hehe dat hoort bij mij . Maar naar mijn bed gegaan en bijgekomen.

Wel respect voor het Rijnstate ZH Arnhem, Personeel ging ook bijna kapot. En ze zullen de airco vast wel uitbreiden, is me beloofd. Het blijft een modern en mooi zorgzaam ZH.Toch met minimale inspanning mij uit de ellende geholpen. Met die bloeddruk hadden ze mij normaal niet moeten gaan. Maar er lagen ineens zoveel mensen, die nog veel zieker waren. Dan moet je bedden gaan vrijmaken en een jonge knul als ik kan wel een stootje hebben. En respect voor het personeel. Bij hun stond ook het zweet hier en daar echt op het voorhoofd.

Hoop voor jullie dat een vergelijkbaar incident niet is opgetreden. Ga zo lekker met een icepack naar mn bed.

Ik wens jullie alle veel sterkte met de hitte!! Of juist veel plezier als je het kan verdragen.

Met de meeste hartmedicatie is het vrij zwaar. Omdat ze vrijwel allemaal je bloedvaten uitzetten en het een zwaar verhaal kan worden. Behalve als je een heel koel huis hebt en binnen blijft.

Met vriendelijke groet,

Ebvded

#92762 Reageer
    annaarents
    Gast

Zomer, ik hou er niet van. Veel te warm, oververhit ondanks de airco en het vele ijs eten en water drinken.

#92764 Reageer
    Lotje
    Gast

Hallo Ebvdend,
    Niet zo’n leuke ervaring heb je gehad met de hitte,
    Het is heel vervelend als je de deur uit moet met een hittegolf.
    Ik weet niet of jij nog werkt en de verplichting hebt dat je MOET.
    Gelukkig heb ik het voorrecht dat ik in het algemeen geen verplichtingen buiten de deur heb.
    Zodra de temperatuur boven de 25 graden komt blijf ik binnen en hou me koest. Daar heb ik het deze zomer goed mee kunnen redden.
    Ik hoop voor jou [en voor nog heel veel andere hartpatiënten/longpatiënten] dat we geen extreme hitte meer krijgen.
    Groetjes, Lotje.

#92766 Reageer
    Eenbeetjevanditendat
    Gast

Hoi Lotje,

Ik werk normaal gesproken wel, nu even niet in afwachting tot een ingreep tegen atriumfibrilleren. Maar op mijn werk is het gelukkig een stuk koeler als thuis. Ze hebben een goed klimaatsysteem. Maar even de stad in, naar het park of iets anders hoeven ze mij nu niet voor te vragen. Ik doe niets anders dan jij.

25 is bij mij ook ongeveer het maximum, hangt ook van de luchtvochtigheid af. Minder is beter. Ook als ik me verder helemaal goed voel, baal ik van hitte. Raar eigenlijk, vroeger werd ik vrolijk als het knmi 30 graden voorspelde. Nu wordt ik vrolijk als het minder dan 22 is en het liefst met een briesje. Voor mij ook geen auto’s meer zonder goed werkende airco.

Er zitten er ook een paar voordelen aan.

Het is nu veel vaker weer wat ik zelf prettig vind, dan die enkele warme weken per jaar, die veel mensen zonder hartmedicijnen willen. 🙂

En je kan bijvoorbeeld ver buiten het hoogseizoen op vakantie. Veel goedkoper en dan heb je meteen de ideale temperatuur! Bijvoorbeeld 20 graden in April, Portugal ofzo. En nog veel meer landen waar het nu druk is en bloedheet.

Sterkte de komende dagen.

Groeten,

Ebvded

#92767 Reageer
    Lotje
    Gast

Goede middag Ebvded,
    Morgen hier nog 32 graden en vrijdag nog maar 28 . :woohoo: In het weekend 22, ik verheug me er al op.
    Mijn ideale temperatuur is rond de 20 graden.
    We hebben morgen dus weer huisarrest.
    Jij ook sterkte de komende dagen.
    Groetjes, Lotje.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Hoe hebben jullie deze tropische dag overleefd?
Je informatie: