default-header

Het is erg leuk om ook eens leuke dingen te delen met elkaar

Home Forums Het is erg leuk om ook eens leuke dingen te delen met elkaar Het is erg leuk om ook eens leuke dingen te delen met elkaar

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 308)
  • Auteur
    jorevb
    Gast

Hoi Roland -Peter en de andere,

tja – zo als altijd weer – die goeie oude tijd. 😉

Het leren schrijven maar ook het verhaaltjes schrijven zat ook in mijn bloed en vooral het mooi leren schrijven tussen dubbele lijntjes vond ik leuk om te doen.

Het buiten zijn en spelen daar hadden wij als kind geen last van want ik heb altijd naar hartenlust buiten kunnen spelen en ook volop in de zon. Achter ons huis was een groot park ( het Zaanepark) ) waar ook een prachtige bibliotheek was waar ik als graag lezende vaak kwam en er dan een boek haalde en die op een rustig plekje in dat grote park op de speelweide zat te lezen terwijl ik op mijn kleine broertjes en zusjes moest passen. Tot avonds laat mochten wij met onze buurtvriendjes in onze straat spelen tot het bedtijd was. Tollen en blikkie trap of verstoppertje in de tuinen van de buren was een zeer geliefd onderwerp. :woohoo:

Hartegroet van Jorevb

#92434 Reageer
    Roland
    Gast

Ja tollen!! En britsen met een leeg schoenblik, gevuld met zand en platgetrapt zodat de deksel er niet afvloog.
    Wij hadden een ‘boze buurman’. Als wij met een bal naar buiten liepen verscheen hij al voor het raam, gezicht op onweer. We moesten zorgen dat we op veilige afstand van zijn Daf 33 bleven want stel je voor dat de bal onder zijn bolide rolde…. De pintol van mijn broertje vloog een keer bij hem door de ruit naast zijn voordeur. Wat kun je dan ineens hard rennen.

Bepaalde jeugdherinneringen staan in mijn geheugen gegrift alsof het gisteren is gebeurd en niet 45 jaar geleden.

Groet,
    Annemarie

#92437 Reageer
    Roland
    Gast

Een ei hoort erbij.

Al vele jaren sport ik op dezelfde locatie (hoewel ik momenteel in een time-out zit) waar de boel voor de feestdagen altijd opgeleukt wordt. Kerstdecoratie in de decembermaand, heel veel rood-geel-groene ballonnen met de carnaval en voor de Pasen ontbreken de paaseitjes niet.
    Ik denk dat het ongeveer 15 jaar geleden is dat er her en der mandjes stonden met hardgekookte, gekleurde eieren. In die tijd was ik nog een beetje ondeugend en heb toen een aantal eieren verstopt maar wel zo dat ze toch zichtbaar waren. Heerlijk om even voor Paashaas te spelen….
    Een aantal weken later kwam een van de instructeurs naar me toe en zei dat hij ‘blij verrast’ was toen hij ’s morgens iets had gevonden waar nog net geen beweging in zat. Ik reageerde met ‘mijn naam is Haas’ maar viel toch door de mand… :whistle: Blijkbaar had ik de eieren té goed verstopt (mag je van de Paashaas ook verwachten) en had zelfs het poetsteam iets over het hoofd gezien.
    Ieder jaar wordt mij dit voorval nog eens onder de neus gewreven en sinds die tijd staan er alleen chocolade paaseitjes.

Gezellige Paasdagen gewenst van Annemarie

#92453 Reageer
    Roland
    Gast

Rokjesdag (1)

Het kan eigenlijk niemand ontgaan zijn, vandaag 10 april 2015 is uitgeroepen tot nationale rokjesdag. 🙂
    Ik kom net thuis van de fitness. Na maanden heb ik vandaag eindelijk weer eens de stoute (sport) schoenen aangetrokken en heb de nodige kilometers gefietst en wat rek- en strekoefeningen gedaan. De fysiotherapeuten waren wat teleurgesteld dat de aanwezige dames zich niet conform nationale dress-code hadden gekleed maar in casual sportkleding de nodige calorieën probeerden te verbranden. Ik had een sportbroek tot net over de knie aan en bedacht me dat er toch eerst iets aan de kleur van mijn onderstel moet veranderen wil ik me in het straatbeeld begeven gekleed in een zomers rokje.
    Nou had ik voor vanmiddag het een en ander aan huishoudelijke klusjes op het programma staan maar als ik zo naar buiten kijk vind ik dat ik na de sportieve activiteiten mezelf een relax momentje mag gunnen.
    Ik ga genieten van het lente-zonnetje, wat leesvoer en een spa-tje. En dan proberen niet te veel om me heen te kijken, werk is er altijd te doen. 😉

Ik wens iedereen een stralende dag en prettig weekend,
    Annemarie

#92454 Reageer
    Roland
    Gast

Rokjesdag (2)

‘Oh wat is het leven mooi als de zon schijnt…’

Bladerend in de Libelle lukt het me toch niet om de aandacht er volledig bij te houden. Mijn gedachten dwalen echter niet af door het werk wat nog in het verschiet ligt. Nee, ik word afgeleid door de natuur die momenteel een prachtige metamorfose ondergaat. Er komt weer zoveel kleur in de tuin. De camelia staat in bloei, de maagdenpalm bloeit, het longkruid. Het krentenboompje zal eerdaags wit zijn. De blauwe regen en rododendron staan vol in de knop.
    Bij mijn buurvrouw vliegen 2 koolmeesjes af en aan in een vogelhuisje. Binnenkort zal daar wel gezinsuitbreiding zijn. Ik werd verrast door een knalgele en een witte vlinder. Bij de aanplanting van de tuin hebben we bewust gekozen voor planten die vlinders en bijen aantrekken.

Dit is voor mij het Zwitserleven gevoel. 🙂

#92455 Reageer
    jorevb
    Gast

Inderdaad Annemarie – wat is het leven fijn als de zon schijnt…. :whistle:

Het is alweer 2 dagen prachtig zonnig en warm weer geweest en ook wij zijn druk bezig geweest in ons Balkontuintje. 😆 Mijn man heeft van 3 grote cement bakken Langwerpige een balkontuintje gecreëerd.
    Een mooie border erom zodat je de bakken niet meer ziet en het is een heuse tuin in de jaren geworden waarvan wij erg genieten samen. @ dagen terug met het mooie weer heeft hij een echte moestuintje voor mij gemaakt omdat ik ook groente wilde gaan kweken. Hij heeft een houten bak getimmerd van Lariks hout met daaronder 4 wielen zodat ik het verrijden kan en erop staat een huif van plastic ( gekocht bij de Aldi waar zij van de week in de aanbieding waren )nu lijkt het net een huifkar waarvan de huif dus dicht kan. Daarin heb ik dus mijn groenten geplant zoals Sla en Bloemkool en Prei stekjes en ook heb ik mijn voor gekweekte Basilicum en Peterselie en nu maar wachten tot het groter gaat groeien. Ik kan het wel groot kijken zo leuk vind ik het en het is hoog genoeg zodat ik op een klein krukje zittend de plantjes kan verzorgen dus optimale rust voor mijn hartje. Dus zon kom maar op :woohoo: Ook wij zitten regelmatig te genieten van ons tuintje en gisteren zagen ook wij 2 prachtige vlinders het Koolwitje en de Dagpauwoog in onze bloemen op en neer vliegen . Dan denk ik altijd ; Wat Zijn wij rijk en wat leven wij heerlijk in Nederland zo zonder oorlog. Ik ben een zeer tevreden mensje en ik pluk de dag!
    Fijne Zaterdag iedereen met een spontane vrolijke lach van mij. :laugh:

#92456 Reageer
    Inke
    Gast

Helaas ben ik geen schrijver zoals jullie maar wat geniet ik van jullie verhalen.
    Ga aub nog lang door en weet dat ik ze met groot pleziet lees. Dank Ineke

#92458 Reageer
    Chris1977
    Gast

Afgelopen vrijdag knetter gek geweest, ik ben op de fiets naar de voedingsdeskundige geweest van de revalidatie, Ik wil die extra kilo’s graag kwijt.
    De gehele route uitgestippeld met behulp van Google maps en ik zou over de 9 km 39 minuten doen, zelf heb ik er iets bij gepakt en kwam op 45 minuten uit.
    Helaas was ik vergeten dat ik naast de Erasmusbrug nog 2 viaducten er voor had :blink:
    Dat viel vies tegen, mijn hartslag was ietsepietsje te hoog, maar ik heb het gered in 50 minuten, was kapot toen ik aan kwam en net op tijd.
    De terug weg heb ik het wat rustiger aan gedaan, want na de brug en het 1e viaduct begon alles te verzuren, ik was moe maar voldaan en lekker in de zon geweest.

Het hele weekend nodig gehad om bij te komen en morgen (maandag) weer sporten met de revalidatie

Groetjes
    Chris B)

#92462 Reageer
    Lotje
    Gast

Hallo Chris,
    Mooie prestatie. Zoiets kan een heel tevreden gevoel geven.
    Zonnige groetjes, Lotje.

#92464 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

that is the spirit

#92472 Reageer
    Inke
    Gast

heb weer genoten van de verhalen, bedankt.

#92473 Reageer
    Roland
    Gast

Wat een leuke bijdrage, Inke. 🙂

#92474 Reageer
    Roland
    Gast

Ondergrondse activiteiten.

Ik weet nooit van te voren wanneer ik weer een verhaaltje op het forum plaats maar na de tuinwerkzaamheden van mijn man en mij kreeg ik weer inspiratie. Hierbij wil ik verwijzen naar het korte stukje op pagina 35 ‘Waar is de mol?’
    De laatste jaren zijn bepaalde zaken blijven liggen maar afgelopen week hebben we onze energie bij elkaar geraapt om eindelijk de klinkertjes in de tuin (terras, paadjes en cirkel) een grondige poetsbeurt te geven. Als voorbereiding heb ik, zittend op een laag krukje, het mos zoveel mogelijk verwijderd. Zaterdag is mijn man begonnen met de hogedrukreiniger, ik kwam er achteraan met tuinslang en harde bezem. Vandaag zijn we verder gegaan, wat een klus. Op verschillende plaatsen waren klinkertjes verzakt. De buitenrand van de cirkel is over een lengte van halve meter bijna een klinker lager komen te liggen. Het zwarte onderkruipsel dat dit op zijn geweten heeft, heeft netjes de cirkel gevolgd tot ie waarschijnlijk het scherpe zand niet meer voelde en zijn neus tegen de Limburgse klei heeft gestoten. Ook op andere plaatsen zijn flinke gangen ontstaan. Het lijkt de Noord-Zuid-lijn in het klein. Her en der tussen de planten zijn de restanten van de uitkijkposten nog te zien. Laatst zagen we een hermelijn in de tuin. Hij of zij had de witte winterjas nog aan. Na wat googlen (ik ben niet nieuwsgierig maar weet graag alles) las ik dat hermelijntjes dankbaar gebruik maken van de gangen die door mollen aangelegd zijn. Nu snap ik waarom we een hermelijn gespot hebben. Die heeft zich niet verveeld met dit doolhof aan gangetjes. Ach, het is de natuur. En als je zo in het groen woont dan neem je dit op de koop toe. Morgen op pad voor de nodige zakjes scherp zand, dan kan het een en ander gerestaureerd worden. Wij zijn blij met het resultaat. We waren bijna vergeten dat we 3 kleuren klinkertjes hebben. 🙂

Hartegroet,
    Annemarie

#92475 Reageer
    animal
    Gast

Was weer een heel nuttig verhaaltje .
    Tijdens mijn fietstochtje een paar dagen geleden stak er een mooi beesje de weg over .
    Ik kende het niet en had zoiets nog nooit gezien . Het had iets weg van een fretje en ik dacht al aan een das ,ofzo . Het was in iedergeval geen eekhoorn en het diertje bleef ook op de grond.
    Na jouw verhaaltje heb ik eens gezocht op google hoe een hermelijn er eigenlijk uitziet ,en ja ,het was dus een hermelijn.
    Zulke diertjes zien maakt een fietstochtje weer extra plezierig .
    De natuur hier in de buurt is erg mooi . Ik zie ook best veel reigers ,vlaamse gaaien en ook regelmatig een specht . Ook veel eekhoorntjes ,konijntjes en af en toe een roofvogel . En dan natuurlijk ook al de gebruikelijke vogels ,ganzen en eenden.
    Het is altijd genieten op de fiets.

#92476 Reageer
    Roland
    Gast

Lekker blijven genieten van de natuur, Ad.
    Even op de das terugkomen. Die is toch heel wat maatjes groter dan een hermelijn. Dichtbij ons huis in het bos zijn veel dassenburchten. Jaren geleden hebben we een das in de tuin gehad. Best wel bijzonder. Grijs/zwart met een witte streep over de kop.

Hartegroet en een fijn weekend,
    Annemarie

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 308)
Reageer op: Reactie #92902 in Het is erg leuk om ook eens leuke dingen te delen met elkaar
Je informatie: