default-header

Herstel

Home Forums De jongere hartpatiënt Herstel

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 221)
  • Auteur
    Jeannette428
    Gast

Ja ik ook dan ik werk bij een hele drukke apotheek. Altijd geluid om je heen en veel mensen aan de balie. Moet het ook maar accepteren want zoals het nu gaat zit er niet zo snel vooruitgang in.
    En mijn conditie was voor de operatie lang niet zo goed als die van jou.
    Het is inderdaad niet anders. Maar gezondheid gaat voor. En liever zo doen als jij dan full time werken en daarna weer terug moeten naar minder werken.

#92441 Reageer
    Jeannette428
    Gast

Maar tis ook stom je denkt van te voren ik ben jong dus alles gaat sneller, maar dat is echt per persoon verschillend hoe snel het gaat.

#92442 Reageer
    JeroenS
    Gast

Absoluut; iedereen is verschillend. Dat is ook wel het fijne van de revalidatie, dat je veel verschillende mensen spreekt die allemaal anders zijn en anders revalideren. De grote gemene deler is wel heel duidelijk: accepteren is beter dan forceren!

#92443 Reageer
    paimj
    Gast

Ik ben in januari 2014 gedotterd en 31 maart 2014 heb ik een mechanische aortaklep gekregen.
    Ik ben verpleegkundige in een ziekenhuis, lichamelijk maar ook geestelijk een zwaar beroep. Toen de hartrevalidatie afgelopen was ben ik weer begonnen met werken, in het begin 3 uur per dag. Iedere 2 weken ben ik per dag een uur meer gaan werken. In november werkte ik weer als voorheen. Nu merk je echter nog dat je je niet zo goed kunt concentreren. Ik had ook verwacht dat het allemaal veel sneller zou gaan, maar probeer je erbijj neer te leggen. Mijn werkgever had hier alle begrip voor, ze hebben me zelfs afgeremd. Het komt goed, maar neem de tijd…..

#92444 Reageer
    Jeannette428
    Gast

Oh wat fijn. Hoop dat het bij mijn werk ook met alle begrip gaat.
    Ben jij ook pas na de revalidatie begonnen met werken Jeroen?
    En revalideren is zeker zolang als nodig?

#92445 Reageer
    JeroenS
    Gast

Het werd door mijn cardioloog en de arts van het revalidatiecentrum juist aangeraden om op een gegeven moment te revalideren én te re-integreren. Dat zou op de langere termijn beter zijn. Kan ik me ook wel iets van voorstellen, want op een gegeven moment komt hét moment eraan dat je weer naar je werk gaat. Nu loopt dat heel geleidelijk. Ik ben precies na 3 maanden begonnen met werken (tussendoor wel een keer mijn gezicht laten zien).

Er is volgens mij een limiet op het aantal keer dat de revalidatie vergoed wordt, maar misschien dat die informatie niet klopt hoor. Mijn dossier is ergens halverwege besproken in het team (alle betrokken artsen, medewerkers, fysiotherapeuten) en dat is het moment waarop wordt besloten of je 16 of 24 keer komt. Bij mij was dat laatste het geval.

#92446 Reageer
    Vonneke
    Gast

Gesprek gehad met de cardioloog. Die zei dus dat ik meteen weer moest stoppen met het avond werk. Hij heeft een brief gestuurd naar de arboarts. Ben benieuwd hoe hij reageert over een paar weken als ik er weer naar toe moet. Met de opvang van de kindertjes mocht ik gewoon doorgaan maar moet savonds mijn rust pakken. Eind deze maand 6 maand geleden…..
    Vind het nog steeds raar dat ik nu ineens een hartpatient ben…..
    Ook heb ik te horen gekregen dat mijn energieniveau waarschijnlijk niet optimaal zal worden. Nou ja dan maar geen bergen beklimmen 😉

#92478 Reageer
    Jeannette428
    Gast

Ik heb nu te horen gekregen dat ik 10 weken ga revalideren en dan mag ik nog niet werken. Niet dat het zou gaan hoor maar toch heb je ergens hoop. Mijn borstbeen doet ook nog pijn vooral na activiteiten zoals auto rijden en fietsen dus de paracetamol is nog steeds nodig helaas.
    En ik krijg een gesprek met een maatschappelijk werker. Ben ik heel blij mee want het is nogal iets om te verwerken zo’n operatie en alles eromheen.

#92482 Reageer
    JeroenS
    Gast

Die 10 weken, hoe vaak moet je dan naar de revalidatie? De pijn bij mijn borstbeen duurde ook erg lang bij mij. Ik geloof dat ik in die periode ongeveer 400 paracetamol heb geslikt :huh:. Maatschappelijk werk is zeker fijn. Eventueel kunnen ze je ook nog doorverwijzen naar een psycholoog als bepaalde dingen je dwars zitten.

#92483 Reageer
    Jeannette428
    Gast

Ik heb dan twee keer per week revalidatie en het duurt een uur per keer. Alleen maar wandel oefeningen en geen fitness apparaten of home trainer. Had ik wel verwacht maar goed dit zal wel het beste zijn.
    Ja die psycholoog is misschien ook wel een idee want ik ben best wel beetje bang geworden na dit alles. Maar daar is ook tijd voor nodig, je lichaam weer leren vertrouwen. :dry:

#92484 Reageer
    Elyse
    Gast

Ik ben nu ook al 3x bij de revalidatie geweest, bij mij staan er wel wat fitness apparaten voor armen en benen. Al is conditie het gene waar je het meest mee bezig bent… Dat vertrouwen was ik ook kwijt, maar komt heel snel weer terug zodra je merkt dat je, je weer de oude gaat voelen. Bij mij is de pijn weg en kan bijna alles weer, dus het vertrouwen kwam bij mij eigenlijk automatisch weer terug. Durf alleen niet te zeggen hoe dit is als ik straks ziek wordt ofzo… :dry: Bij mij hebben ze niets gezegd over werken en ben alweer 1 avond per week begonnen (is niet veel maar toch iets).
    Ik weet niet wat voor werk je doet, maar als je het gevoel hebt dat je al weer iets kan en wil kan het denk ik geen kwaad kan om weer rustig wat te gaan doen. Of het moet je echt af geraden worden. Geeft mij persoonlijk ook geestelijk weer een positieve boost…

#92486 Reageer
    animal
    Gast

Hoort er bij de revalidatie geen theorie les ?
    Heb ik wel gehad , 4 keer , over gezonde voeding ,over medicijnen ,over werking van het hart en een over omgaan en voorkomen van stress.
    Ook 4 maal les gehad in ontspannen door middel van speciale oefeningen. (ter voorkomen van stress)
    Ook deze bijeenkomsten (groepje van 4 of 5 personen) waren zeer fijn ,zeker ook door het onderling ervaringen uitwisselen.
    Was net als de gewone revalidatie allemaal in het ziekenhuis met daarbij gratis parkeren en gratis koffie. Ik vond het jammer dat het afgelopen was.

Oja ,het accepteren dat je iets serieus mankeert is voor veel mensen erg moeilijk . Vooral voor jongeren ,denk ik. En als je een infarct hebt gehad dan zal het ook heel moeilijk kunnen zijn om weer vertrouwen in je lichaam te krijgen.

Groeten Ad ,en succes allemaal met de revalidatie.

#92487 Reageer
    Jeannette428
    Gast

Ja vandaag had ik een bijeenkomst met maatschappelijk werk daarvoor alleen ik was de enige die was gekomen. Wel jammerr want dat heb ik dus gemist. Vandaag de dag na de eerste revalidatie ben ik echt extra moe. Vervelend want het ging gister nog wel heel goed.
    Ja het is moeilijk om hier mee om te gaan, het ene moment kun je de hele wereld aan en de andere dag heb je al moeite om een uur op visite te gaan. Hoefde net gelukkig maar een kwartier naar huis te rijden maar moeite om mijn ogen open te houden.
    Zal er ooit nog verbetering in komen :cheer: . Zelker geduld met jezelf hebben.

#92488 Reageer
    JeroenS
    Gast

In Hart&Long revalidatieprogramma’s moet een aantal verplichte cursussen aangeboden worden naast de reguliere training. Ik heb overal aan meegedaan met als extra nog een cursus stressmanagement. Heeft me heel goed geholpen. Gisteren heb ik mijn laatste training gehad en komende dinsdag heb ik mijn eind(fiets)test. Dan zullen we zien hoe het met de conditie gaat.

Het kan even duren, maar uiteindelijk kom je vast veel beter uit de revalidatie!

#92490 Reageer
    Jeannette428
    Gast

En heb je al uitslag van de fietstest? Gister heb ik 15 minuten op een home trainer gehad en vandaag helemaal gesloopt dus dat was beetje teveel van het goede. Maar ik ga er wel vanuit dat het goed komt alleen verplicht veel geduld hebben. Tot eind juni in elk geval revalidatie is de verwachting bij mij, Gelukkig heb het weer wel mee.
    Al die oudere dames liepen mij er gister uit, haha. Maar hun zitten al veel verder in het traject.

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 221)
Reageer op: Herstel
Je informatie: